21 January 2010, 19:48
is een originele XR80, altijd ingezet geweest voor cross. helaas niet makkelijk om op kenteken te zetten. Heb nog wel eens gedacht om al de onderdelen op een XL50 frame te zetten maar dat is er nooit van gekomen, bovendien is de XL50 ook niet in NL geleverd dus dat is ook weer meer werk om op de weg te krijgen.
Is inderdaad familie van de CB50/XL50. Deze heeft alleen een langere slag en wat grotere boring etc vanaf de fabriek. En een 5 bak en vervroegend vliegwiel etc.
De vorige eigenaar(s) hadden deze helaas compleet de grond in gereden dus ik heb een nieuwe cilinderkop er op moeten zetten, samen met heel wat andere onderdelen (zuiger+cylinder, ketting, carb revisie, wiellagers, remmen, handgrepen...).
Pas nog heb ik bij cmsnl wat onderdelen besteld, hopelijk gaat alles het weer goed doen met nieuw contactpunten. Echt ongeloofelijk hoeveel soeplesse en topvermogen ze uit een klein motortje als dit hebben kunnen halen, hoop snel weer te kunnen rijden ;D
Is inderdaad familie van de CB50/XL50. Deze heeft alleen een langere slag en wat grotere boring etc vanaf de fabriek. En een 5 bak en vervroegend vliegwiel etc.
De vorige eigenaar(s) hadden deze helaas compleet de grond in gereden dus ik heb een nieuwe cilinderkop er op moeten zetten, samen met heel wat andere onderdelen (zuiger+cylinder, ketting, carb revisie, wiellagers, remmen, handgrepen...).
Pas nog heb ik bij cmsnl wat onderdelen besteld, hopelijk gaat alles het weer goed doen met nieuw contactpunten. Echt ongeloofelijk hoeveel soeplesse en topvermogen ze uit een klein motortje als dit hebben kunnen halen, hoop snel weer te kunnen rijden ;D
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

