Afgelopen week was het guur weer, dus ondanks de korte afstand (10km), lekker met de 740 naar mn werk gegaan. Het is immers de laatste week, dus hij mocht nog even de beentjes strekken voordat hij op stal moet.
Als het van het weekend mooi droog weer is, misschien nog ff een stukje kachelen. En misschien dat ik (gezien de lage benzineprijs) hem alvast vol gooi, over een maand of 3 zal het vast weer duurder zijn. Dan nog even een sopje erover en hij gaat onder het hoesje de garage in.
Als het goed is zijn er wat spulletjes onderweg om hem de komende 3 maanden toch een beetje te vertroetelen. Wat ik van plan ben:
- carterventilatie schoonmaken
- catch can aansluiten
- distributieriem vervangen
- schoonmaken (zowel kofferbak uitmesten als motorblok ontvetten)
- intercoolertraject schoonmaken
- nieuw luchtfilter, olie, oliefilter, bougies ("Oh, liever verse")
- visco fan vervangen door elektrische (wie heeft er een adapter om een tempsensor in te draaien)
Ik ga proberen hem apk-klaar te maken, dat is mijn eerste prioriteit. Moet een schokbreker, beide fusees en alle remslangen aan de voorkant vervangen. Nog genoeg te doen dus!
Ik ga hem ook even wassen en goed in de wax zetten. Heb geen hoes en hoop dat ik hem bij iemand in de buurt onder de kapschuur kan zetten. Dat is beter dan buiten in ieder geval.
Dopski schreef:Afgelopen week was het guur weer, dus ondanks de korte afstand (10km), lekker met de 740 naar mn werk gegaan. Het is immers de laatste week, dus hij mocht nog even de beentjes strekken voordat hij op stal moet.
Als het van het weekend mooi droog weer is, misschien nog ff een stukje kachelen. En misschien dat ik (gezien de lage benzineprijs) hem alvast vol gooi, over een maand of 3 zal het vast weer duurder zijn. Dan nog even een sopje erover en hij gaat onder het hoesje de garage in.
- visco fan vervangen door elektrische (wie heeft er een adapter om een tempsensor in te draaien)
Mijn 740s gaan ook op stal, ik ga ze zo wegbrengen. 100 Euro per auto. Helaas geen sleutelmogelijkheid daar. In februari ga ik wel met ÃÃn naar de apk, als het afkeur wordt (je weet nooit ;-)), breng ik hem naar mijn eigen schuur, tijdelijk wat vol daar dan.
Wel lekker eigenlijk dat ze niet gepekeld worden meer. Ieder nadeel heb ze voordeel...
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
@Dop: Zoek mp/ebay etc. op bmw e21 323i. Die hebben een los stukje alu buis met twee tempsensoren erin en een voetje eraan voor bevestiging. Makkelijk als taart.
En wat betreft ophokken, in het geval van mijn 245 automaat betekent het eerder afhokken, of afrossen zo je wilt want enkele reis Nieuwleusen.
Arn02 schreef:@Dop: Zoek mp/ebay etc. op bmw e21 323i. Die hebben een los stukje alu buis met twee tempsensoren erin en een voetje eraan voor bevestiging. Makkelijk als taart.
En wat betreft ophokken, in het geval van mijn 245 automaat betekent het eerder afhokken, of afrossen zo je wilt want enkele reis Nieuwleusen.
ik wil wel eens van dichtbij zien hoe je die B230F in de oude kabelboom heb verwerkt. Tot wanneer kan dat?