4 December 2009, 00:42
;D Die krengen zijn erg gevoelig, maar als je ze eenmaal goed hebt blijft het wel lopen.
Ook erg gevoelig voor valse lucht, dus heel belangrijk om eens de gehele rubberen kraam van het luchtsysteem goed te inspecteren.
De slangen kunnen door de constante redelijk hoge temperatuur verschillen door de jaren heen poreus worden. Ook al zien ze er optisch nog goed uit toch kunnen ze lekken. Dit veroorzaakt ook overslaan van onsteking, slecht presteren, backfires, etc.. Afhankelijk van het jaargang en type motor kan het verschillen.. Bv. de b27e met de 6 potige inlaatspruit daar onder zit een bolle luchtbuis van rubber op de stromingsmeter welke ook poreus kan zijn op die zelfde spruit is dan ook weer de koudstart injector met 2 korte rubberslangen aangesloten. Deze worden echt zeer warm en worden na een aantal jaren kurkdroog, keihard en kunnen zelfs breken.. Die laatste 2 zitten zo goed verstopt dat ze nauwelijks opvallen.
Eigenlijk zijn dit de kosten niet om gewoon allemaal te vervangen door nieuw materiaal. Kost je alles bij elkaar nog geen â⬠70 en een paar uur werk.. Die bolle buis onder het spruitstuk is dan nog het lastigste te vervangen :-X
Met latere jaargangen hebben ze dat wat verbeterd en aangepast, maar blijven ze even gevoelig voor valse trek..
btw heb je XP op de computer?
Probeer dan eens image resizer.. Klein snel en handig, zet zich in het rechtsklik snelmenu voor instant resizing van afbeeldingen..
http://download.microsoft.com/download/w...ySetup.exe
Ook erg gevoelig voor valse lucht, dus heel belangrijk om eens de gehele rubberen kraam van het luchtsysteem goed te inspecteren.
De slangen kunnen door de constante redelijk hoge temperatuur verschillen door de jaren heen poreus worden. Ook al zien ze er optisch nog goed uit toch kunnen ze lekken. Dit veroorzaakt ook overslaan van onsteking, slecht presteren, backfires, etc.. Afhankelijk van het jaargang en type motor kan het verschillen.. Bv. de b27e met de 6 potige inlaatspruit daar onder zit een bolle luchtbuis van rubber op de stromingsmeter welke ook poreus kan zijn op die zelfde spruit is dan ook weer de koudstart injector met 2 korte rubberslangen aangesloten. Deze worden echt zeer warm en worden na een aantal jaren kurkdroog, keihard en kunnen zelfs breken.. Die laatste 2 zitten zo goed verstopt dat ze nauwelijks opvallen.
Eigenlijk zijn dit de kosten niet om gewoon allemaal te vervangen door nieuw materiaal. Kost je alles bij elkaar nog geen â⬠70 en een paar uur werk.. Die bolle buis onder het spruitstuk is dan nog het lastigste te vervangen :-X
Met latere jaargangen hebben ze dat wat verbeterd en aangepast, maar blijven ze even gevoelig voor valse trek..

btw heb je XP op de computer?
Probeer dan eens image resizer.. Klein snel en handig, zet zich in het rechtsklik snelmenu voor instant resizing van afbeeldingen..
http://download.microsoft.com/download/w...ySetup.exe
