10 October 2009, 08:47
Na enig speurwerk heb ik zelf antwoord kunnen vinden op mijn vragen en die wilde ik jullie niet onthouden..
Zoals daaheijn aangaf, gaat er dus een slangetje (diegene, die NIET op het pijpje van de stationair stelschroef zit) regelrecht op de slang van de hulpluchtregelaar (tussen deze slang zat bij mij een T-stukje) tussen dit slangetje zit ook een trommeltje zodat de lucht maar een kant op kan, in dit geval het gasmengsel kan richting de slang van de hulpluchtregelaar. Het andere slangetje van het Necam mengstuk (dit is diegene met een stationair schroef) deze komt op het pijpje naast de zwarte plastic stationair schroef van de K-jetronic. Ik heb even bij andere volvo's gekeken, bij de meeste is dit gaatje afgedopt (messing schroefje) of er zit een elctrische afsluitertje in.
Hoop dat jullie erwat aan hebben.
Ook niet geheel onbelangrijk (zal dit ook nog even in het topic zetten die daar over gaat). Als je een Necam mengstuk hebt, kan hier alleen een Necam (of zoals de nieuwe goedgekeurde R67 001 Imco Century verdamper heet) op gemonteerd worden.
Het punt is namelijk dat met een Necam mengstuk er een aparte gasklep in het mengstuk zit. De necam verdamper werken met vacuum en de andere verdampers 'geven direct gas' Heb ik me laten vertellen. De necam reageert dus op de gasklep in het mengstuk. En de meest gangbare conventionle verdampers gaan direct 'blazen'
Beetje warrig verhaal misschien, maar ik moet zeggen een aparte business die gashandel, zo heb ik het me een beetje uit laten leggen. Ben bij 3 verschillende gasbedrijven geweest, en de oude baasjes gesproken die Necam instalaties hebben ingebouwd. Allen zeiden hetzelfde, gaat gewoon niet (Necam mengstuk i.c.m. 'normale' verdamper)
Ook wisten ze nog te vermelden, dat de Necam instalaties echt het top segment was toendertijd en dit de enige goedwerkende insatlatie was op K-jetronic i.v.m. backfire's. Ze hadden een scala aan verhalen van kromme gaskleppen, vastzittende plunjers enz. Maar Necam, nooit geen problemen...
Zoals daaheijn aangaf, gaat er dus een slangetje (diegene, die NIET op het pijpje van de stationair stelschroef zit) regelrecht op de slang van de hulpluchtregelaar (tussen deze slang zat bij mij een T-stukje) tussen dit slangetje zit ook een trommeltje zodat de lucht maar een kant op kan, in dit geval het gasmengsel kan richting de slang van de hulpluchtregelaar. Het andere slangetje van het Necam mengstuk (dit is diegene met een stationair schroef) deze komt op het pijpje naast de zwarte plastic stationair schroef van de K-jetronic. Ik heb even bij andere volvo's gekeken, bij de meeste is dit gaatje afgedopt (messing schroefje) of er zit een elctrische afsluitertje in.
Hoop dat jullie erwat aan hebben.
Ook niet geheel onbelangrijk (zal dit ook nog even in het topic zetten die daar over gaat). Als je een Necam mengstuk hebt, kan hier alleen een Necam (of zoals de nieuwe goedgekeurde R67 001 Imco Century verdamper heet) op gemonteerd worden.
Het punt is namelijk dat met een Necam mengstuk er een aparte gasklep in het mengstuk zit. De necam verdamper werken met vacuum en de andere verdampers 'geven direct gas' Heb ik me laten vertellen. De necam reageert dus op de gasklep in het mengstuk. En de meest gangbare conventionle verdampers gaan direct 'blazen'
Beetje warrig verhaal misschien, maar ik moet zeggen een aparte business die gashandel, zo heb ik het me een beetje uit laten leggen. Ben bij 3 verschillende gasbedrijven geweest, en de oude baasjes gesproken die Necam instalaties hebben ingebouwd. Allen zeiden hetzelfde, gaat gewoon niet (Necam mengstuk i.c.m. 'normale' verdamper)
Ook wisten ze nog te vermelden, dat de Necam instalaties echt het top segment was toendertijd en dit de enige goedwerkende insatlatie was op K-jetronic i.v.m. backfire's. Ze hadden een scala aan verhalen van kromme gaskleppen, vastzittende plunjers enz. Maar Necam, nooit geen problemen...