22 September 2009, 19:23
Yep. De kant mÃÂt spanning is de +, die zonder is de -. Ik vermoed dat je hebt gemeten tussen de stekker en een massapunt op je carrosserie. Wat je nog kunt doen is aan de kant zonder spanning de stekker afnemen en meten tussen het aansluitpunt op de ruit en de carrosserie. Dan zou je ook een spanning moeten meten, alleen belangrijk lager dan 12V.
Als je een multimeter hebt, kun je het ding ook op standje stroom zetten (gelijkstroom, voor de veiligheid 10 Amp kiezen) en meten tussen het aansluitpunt ruit (+) en de stekker die je er net hebt afgehaald. Je zou een aantal Ampère moeten meten (schatting: 3 of 4). Kom je lager uit (en ik denk dat dat bij jou het geval is) dan heb je of slechte stekkeraansluitingen of een breuk.
Als je een multimeter hebt, kun je het ding ook op standje stroom zetten (gelijkstroom, voor de veiligheid 10 Amp kiezen) en meten tussen het aansluitpunt ruit (+) en de stekker die je er net hebt afgehaald. Je zou een aantal Ampère moeten meten (schatting: 3 of 4). Kom je lager uit (en ik denk dat dat bij jou het geval is) dan heb je of slechte stekkeraansluitingen of een breuk.
`88 245, B230K, M47