21 September 2009, 18:33
wat begon er te roken?
ik kan me voorstellen dat als het contact uitstond de schade nog beperkt gebleven kan zijn.
helaas zit de dynamo/spanningsregelaar rechtstreeks op de pluspool en is er kans dat deze verbrand is.
met een beetje mazzel schroef je de spanningsregelaar er af terwijl de dynamo gewoon op de auto kan blijven zitten.
ga naar de plaatselijke auto-elektraspecialist die starters en dynamo's reviseert en haal zo'n regelaar die je er dan weer opschroeft.
bij het er op schroeven even goed opletten dat de borstels correct op de collector komen en het veercontact goed op de spanningsreg. komt te liggen.
verder kan ik mij zo snel geen schade bedenken....
ik kan me voorstellen dat als het contact uitstond de schade nog beperkt gebleven kan zijn.
helaas zit de dynamo/spanningsregelaar rechtstreeks op de pluspool en is er kans dat deze verbrand is.
met een beetje mazzel schroef je de spanningsregelaar er af terwijl de dynamo gewoon op de auto kan blijven zitten.
ga naar de plaatselijke auto-elektraspecialist die starters en dynamo's reviseert en haal zo'n regelaar die je er dan weer opschroeft.
bij het er op schroeven even goed opletten dat de borstels correct op de collector komen en het veercontact goed op de spanningsreg. komt te liggen.
verder kan ik mij zo snel geen schade bedenken....