16 September 2009, 08:52
Ach, wellicht wordt er door de Chinezen meer kennis en minder synergie gezocht, dat kan de kwaliteit alleen maar ten goede komen...
Ik vind de moderne Mondeo ook wel mooier dan de V80/70... :
Daarbij mag je je afvragen wat er nu NIET in China geproduceerd wordt. Alle toeleveranciers die het grootste deel van de auto maken hebben wereldwijde produkties...
Els vertelde me een keer dat ze in Bomig (.DE) onderdelen doorstuurden die in China waren gemaakt en daar 200km verderop aan moesten komen....dat liep wellicht via .DE zodat er made in Germany op kon :-\
Belangrijker is de helicopterview autoindustrie: We hebben in de EU 25% teveel capaciteit. Grote auto's met groot verbruik gaan het afleggen tegen kleine. Dus dat er meer gaat omvallen dan alleen een Opelproductie staat wel vast. Er gaan merken verdwijnen die zich niet aan -kunnen- passen.
Ik denk dat het nog erger word nu de premies in .DE op zijn. En dan moet de -arrogante- industrie nog maar hopen dat niet een batterij- of energiefabrikant het patent op een 500 KM elektroauto vindt...
Zelfs mijn vriend Ulf, werkt voor Delphi bij Volvo, vind het uitstekend dat de Zweedse politiek niet de geldbuidel trekt voor Saab of Volvo....
kortom, laten we blij zijn dat VCC wordt overgenomen door een chinees, en het liefst dat ze kunnen overleven met een Volvo C10 die hybride op Ethanol de 1 op 50 haalt... :o
Wel goed nieuws, een Volvo D motor die van 180 naar 205 PK gaat en veel zuiniger loopt...maar ook daar heeft de VAG club al een patent op :-X
Ik vind de moderne Mondeo ook wel mooier dan de V80/70... :

Daarbij mag je je afvragen wat er nu NIET in China geproduceerd wordt. Alle toeleveranciers die het grootste deel van de auto maken hebben wereldwijde produkties...
Els vertelde me een keer dat ze in Bomig (.DE) onderdelen doorstuurden die in China waren gemaakt en daar 200km verderop aan moesten komen....dat liep wellicht via .DE zodat er made in Germany op kon :-\
Belangrijker is de helicopterview autoindustrie: We hebben in de EU 25% teveel capaciteit. Grote auto's met groot verbruik gaan het afleggen tegen kleine. Dus dat er meer gaat omvallen dan alleen een Opelproductie staat wel vast. Er gaan merken verdwijnen die zich niet aan -kunnen- passen.
Ik denk dat het nog erger word nu de premies in .DE op zijn. En dan moet de -arrogante- industrie nog maar hopen dat niet een batterij- of energiefabrikant het patent op een 500 KM elektroauto vindt...
Zelfs mijn vriend Ulf, werkt voor Delphi bij Volvo, vind het uitstekend dat de Zweedse politiek niet de geldbuidel trekt voor Saab of Volvo....
kortom, laten we blij zijn dat VCC wordt overgenomen door een chinees, en het liefst dat ze kunnen overleven met een Volvo C10 die hybride op Ethanol de 1 op 50 haalt... :o
Wel goed nieuws, een Volvo D motor die van 180 naar 205 PK gaat en veel zuiniger loopt...maar ook daar heeft de VAG club al een patent op :-X
[img][/img]