8 September 2009, 21:11
Eindelijk voor elkaar gekregen hoe je de foto's op deze site krijgt, bedankt voor jullie tips.
Hierbij dan eindelijk de foto's:
Zo was de Volvo toen ik hem kocht. Op zich zag hij er netjes uit maar als je echt goed op de details gaat letten zag ik al snel de "bekende plekjes" en wist dat er wat werk aan zat te komen. Achterzijde was er behoorlijk slecht aan toe, de bodem daarin tegen nagenoeg roest vrij!
![[Afbeelding: 1.jpg]](http://i760.photobucket.com/albums/xx241/pim0175/Volvo%20restauratie/1.jpg)
Inmiddels had ik originele velgen op de kop kunnen tikken en een grill zonder verstralers. Dit vond ik zelf iets mooier dan de gene die nog op de foto staan. Eerst de auto naar de keuring gedaan, toch nog door de keuring gekregen (en wel voor 2 jaar.. heerlijk toch) Dit heb ik gedaan om toch nog legaal over de weg te kunnen rijden en voor de verzekering van rond de 80 Euro hoef je het niet te laten. Enkele weken na de keuring ben ik begonnen met het weg slijpen van de spatbordranden achter en de wielbakken in de achterklep. Het mooie is dat je al het plaatwerk nog gewoon kunt krijgen voor praktisch een appel en een ei. Veel passen en meten, bang om teveel weg te snijden.. weer passen en meten en stukje bij beetje komt het voor elkaar.
[img width=800 height=600]http://i760.photobucket.com/albums/xx241/pim0175/Volvo%20restauratie/6.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://i760.photobucket.com/albums/xx241/pim0175/Volvo%20restauratie/2.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://i760.photobucket.com/albums/xx241/pim0175/Volvo%20restauratie/4.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://i760.photobucket.com/albums/xx241/pim0175/Volvo%20restauratie/IMG_2192.jpg[/img]
![[Afbeelding: item.JPG?rot=1]](http://a03-b03.mypicturetown.com:80/P2PwebCmdController/cache/UXrNJu-XJ%3DBJ6SI-GiE4jb9.76lpMkknx*48ol3HYwRxw-nX%25BnyGsZ2ydU0RKC/item.JPG?rot=1)
[img width=800 height=600]http://i760.photobucket.com/albums/xx241/pim0175/Volvo%20restauratie/IMG_2198.jpg[/img]
De auto was weer roestvrij aan de achterkant. Bumpers er weer op en rijden maar.. kon er geen genoeg van krijgen.. maar zeg nu eerlijk.. het ziet er niet uit om zo rond te rijden.
[img width=800 height=600]http://i760.photobucket.com/albums/xx241/pim0175/Volvo%20restauratie/IMG_2185.jpg[/img]
Dus toen de auto maar weer de garage in en begonnen met de voorzijde te demonteren. Hier zit ook wat roest maar hoe meer ik demonteerde hoe meer ik plekjes tegen kwam wat aandacht nodig heeft. Dus voor dat je het weet is de voorzijde compleet gedemonteerd.
[img width=800 height=600]http://i760.photobucket.com/albums/xx241/pim0175/Volvo%20restauratie/IMG_2189.jpg[/img]
En dan kom je erachter dat de radiator ook nog lek is.. dus die er ook maar uit..
[img width=800 height=600]http://i760.photobucket.com/albums/xx241/pim0175/Volvo%20restauratie/IMG_2239.jpg[/img]
Wat me nu nog te wachten staat is dat ik eea wil laten stralen, plamuren en weer strak maken. De nieuwe radiator heb ik inmiddels in huis en kan er dus weer in. Ik heb er lang over nagedacht, ik wilde de auto mooi Volvo donkerblauw spuiten ipv deze groene kleur.. maar ja, dan moet het blok er ook nog uit en eerlijk gezegd zie ik dat allemaal niet zo zitten dus ik laat ik de Volvo mooi groen. Is geen straf maar heb ook iets met blauw...
Nou, dat was hem dan even tot nu toe. Als ik meer foto's heb dan komen ze op deze site.
De groeten!
Hierbij dan eindelijk de foto's:
Zo was de Volvo toen ik hem kocht. Op zich zag hij er netjes uit maar als je echt goed op de details gaat letten zag ik al snel de "bekende plekjes" en wist dat er wat werk aan zat te komen. Achterzijde was er behoorlijk slecht aan toe, de bodem daarin tegen nagenoeg roest vrij!
![[Afbeelding: 1.jpg]](http://i760.photobucket.com/albums/xx241/pim0175/Volvo%20restauratie/1.jpg)
Inmiddels had ik originele velgen op de kop kunnen tikken en een grill zonder verstralers. Dit vond ik zelf iets mooier dan de gene die nog op de foto staan. Eerst de auto naar de keuring gedaan, toch nog door de keuring gekregen (en wel voor 2 jaar.. heerlijk toch) Dit heb ik gedaan om toch nog legaal over de weg te kunnen rijden en voor de verzekering van rond de 80 Euro hoef je het niet te laten. Enkele weken na de keuring ben ik begonnen met het weg slijpen van de spatbordranden achter en de wielbakken in de achterklep. Het mooie is dat je al het plaatwerk nog gewoon kunt krijgen voor praktisch een appel en een ei. Veel passen en meten, bang om teveel weg te snijden.. weer passen en meten en stukje bij beetje komt het voor elkaar.
[img width=800 height=600]http://i760.photobucket.com/albums/xx241/pim0175/Volvo%20restauratie/6.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://i760.photobucket.com/albums/xx241/pim0175/Volvo%20restauratie/2.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://i760.photobucket.com/albums/xx241/pim0175/Volvo%20restauratie/4.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://i760.photobucket.com/albums/xx241/pim0175/Volvo%20restauratie/IMG_2192.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://i760.photobucket.com/albums/xx241/pim0175/Volvo%20restauratie/IMG_2198.jpg[/img]
De auto was weer roestvrij aan de achterkant. Bumpers er weer op en rijden maar.. kon er geen genoeg van krijgen.. maar zeg nu eerlijk.. het ziet er niet uit om zo rond te rijden.
[img width=800 height=600]http://i760.photobucket.com/albums/xx241/pim0175/Volvo%20restauratie/IMG_2185.jpg[/img]
Dus toen de auto maar weer de garage in en begonnen met de voorzijde te demonteren. Hier zit ook wat roest maar hoe meer ik demonteerde hoe meer ik plekjes tegen kwam wat aandacht nodig heeft. Dus voor dat je het weet is de voorzijde compleet gedemonteerd.
[img width=800 height=600]http://i760.photobucket.com/albums/xx241/pim0175/Volvo%20restauratie/IMG_2189.jpg[/img]
En dan kom je erachter dat de radiator ook nog lek is.. dus die er ook maar uit..
[img width=800 height=600]http://i760.photobucket.com/albums/xx241/pim0175/Volvo%20restauratie/IMG_2239.jpg[/img]
Wat me nu nog te wachten staat is dat ik eea wil laten stralen, plamuren en weer strak maken. De nieuwe radiator heb ik inmiddels in huis en kan er dus weer in. Ik heb er lang over nagedacht, ik wilde de auto mooi Volvo donkerblauw spuiten ipv deze groene kleur.. maar ja, dan moet het blok er ook nog uit en eerlijk gezegd zie ik dat allemaal niet zo zitten dus ik laat ik de Volvo mooi groen. Is geen straf maar heb ook iets met blauw...
Nou, dat was hem dan even tot nu toe. Als ik meer foto's heb dan komen ze op deze site.
De groeten!