24 August 2009, 11:35
Gewoon de hele hrc vervangen, er zijn er zat en ze passen allemaal (of hebben sommige de uitgangen links en andere rechts?). Deze kan je ontluchten op de werkbank, en dan gauw erop zetten. Op deze manier heb ik nog nooit lucht in het systeem gekregen.
Bij slecht onderhouden cilinders ligt er op de bodem van de hrc een plasje water uit oververzadigde remvloeistof, en dat geeft een fijn roestgat. Dan is de hrc intern lek, als de cupjes zo'n gat passeren is de druk ineens weg.
En als er echt roest in de hrc zit ga je dat er niet uithonen, en als dat al lukt passen de cupjes niet meer. Zo'n roestgat is al gauw een paar tiende mm diep.
Bij slecht onderhouden cilinders ligt er op de bodem van de hrc een plasje water uit oververzadigde remvloeistof, en dat geeft een fijn roestgat. Dan is de hrc intern lek, als de cupjes zo'n gat passeren is de druk ineens weg.
En als er echt roest in de hrc zit ga je dat er niet uithonen, en als dat al lukt passen de cupjes niet meer. Zo'n roestgat is al gauw een paar tiende mm diep.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

