20 July 2009, 18:01
ik heb het niet over brandend lpg gehad. als de ontsteking te laat staat is het uitlaat gas nog te heet voor de kleppen. de verbranding is immers nog maar net voorbij.
vlammen uit de pijp is ontsteking een graad of 180 te laat maar dan looptie niet meer.
je zegt zelf al dat het vlamfront langzamer loopt op lpg. dwz langzamer brand. het vlamfrot is de vlam die zich door het mengsel vanaf de bougie naar buiten toe brand. als dit langzamer gaat is de verbranding dus langzamer.
lpg mengt idd beter met lucht als benzine (lagere co) daarom is het verschil vrij klein en doen de meeste gasboeren er nix aan.
vlammen uit de pijp is ontsteking een graad of 180 te laat maar dan looptie niet meer.
je zegt zelf al dat het vlamfront langzamer loopt op lpg. dwz langzamer brand. het vlamfrot is de vlam die zich door het mengsel vanaf de bougie naar buiten toe brand. als dit langzamer gaat is de verbranding dus langzamer.
lpg mengt idd beter met lucht als benzine (lagere co) daarom is het verschil vrij klein en doen de meeste gasboeren er nix aan.