17 July 2009, 22:36
Toch ben ik niet helemaal overtuigd van de nog brandende uitlaatgassen van een LPG auto, dan zouden de vlammen toch op een gegeven moment uit de uitlaat vliegen, is mij nog nooit gelukt. Het vlamfront beweegt langzamer door de LPG, maar de menging met lucht is veel beter dan de menging van benzine en lucht, dus wie weet is per saldo de boel even snel verbrand. Onverbrande LPG zou ook meetbaar zijn in de vorm van CO en koolwaterstoffen, iets waar LPG niet om bekend staat.
Dat door te late ontsteking vermogen verloren gaat kan wel maar dat maar vlgs mij is dat niet het ergste probleem met LPG. Bij LPG injectie halen ze makkelijk hetzelfde vermogen, het probleem met verdampers is volgens mij dat er een extra venturi in de inlaat komt die de luchtdoorlaat nogal verkleind, minder lucht, minder mengsel, minder vermogen.
LPG en benzine bevatten praktisch evenveel energie per kilo maar het lukt met LPG mengstukken gewoon niet om genoeg kilo door de motor te jagen.
Dat door te late ontsteking vermogen verloren gaat kan wel maar dat maar vlgs mij is dat niet het ergste probleem met LPG. Bij LPG injectie halen ze makkelijk hetzelfde vermogen, het probleem met verdampers is volgens mij dat er een extra venturi in de inlaat komt die de luchtdoorlaat nogal verkleind, minder lucht, minder mengsel, minder vermogen.
LPG en benzine bevatten praktisch evenveel energie per kilo maar het lukt met LPG mengstukken gewoon niet om genoeg kilo door de motor te jagen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969