Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LPG in 240 sedan, bouwjaar 1985, kop bewerken??
#15
mengsel check ik altijd met een wideband lambda. vol gas 12,5 en deellast en stationair 14,7. daar wil je iig het dichtste in de buurt zitten. met mengstukjes is het vaak een compromis.
ontsteking hebbik bij mijn 16v op de bank afgesteld. ik heb de ontsteking van de 8v met toerental opnemer in de verdeler achterin me 16v gegooid en zo een afstelbare ontsteking verkregen. ont stekingen met rpm sensor op de bak zijn niet afstelbaar tenzei je gaat chiptunen of de temp sensor hacked met een schakelingetje wat ik op turbobricks vond.
als je een standaard ontsteking hebt en je wil niet te veel uitgeven gewoon de farbrieks waarde aanhouden en dan een graadje of 5 vroeger. en alstie niet afstelbaar is dan moet je in je achterhoofd houden dat je kleppen eerder uitgesteld zullen zijn maar dat loopt ook nog niet zoon vaart.
wel een tip is om bij mengstuk systemen je referentie druk aansluiting op de verdamper aan te sluiten. deze wordt bij de meeste gasboeren niet angesloten. door ramair effect loopt je auto op snelheid te arm
Antwoord


Berichten in dit topic
LPG in 240 sedan, bouwjaar 1985, kop bewerken?? - door bakmans - 17 July 2009, 18:51

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Zuigers bewerken Chilm 11 9.949 2 June 2014, 22:55
Laatste bericht: Chilm
  D24 universeel of per bouwjaar verschillend? Sylvester 2 2.298 29 March 2012, 15:28
Laatste bericht: Sylvester
  olie kwijt, 244 1985, B23a Bzz 9 6.656 16 December 2011, 21:50
Laatste bericht: skidje
  B200E in 740 1985 skidje 2 2.574 16 June 2011, 14:29
Laatste bericht: skidje
  LPI in 240 bouwjaar 1991 hekkie 6 4.082 5 March 2010, 13:36
Laatste bericht: Rhino

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)