17 July 2009, 18:51
mengsel check ik altijd met een wideband lambda. vol gas 12,5 en deellast en stationair 14,7. daar wil je iig het dichtste in de buurt zitten. met mengstukjes is het vaak een compromis.
ontsteking hebbik bij mijn 16v op de bank afgesteld. ik heb de ontsteking van de 8v met toerental opnemer in de verdeler achterin me 16v gegooid en zo een afstelbare ontsteking verkregen. ont stekingen met rpm sensor op de bak zijn niet afstelbaar tenzei je gaat chiptunen of de temp sensor hacked met een schakelingetje wat ik op turbobricks vond.
als je een standaard ontsteking hebt en je wil niet te veel uitgeven gewoon de farbrieks waarde aanhouden en dan een graadje of 5 vroeger. en alstie niet afstelbaar is dan moet je in je achterhoofd houden dat je kleppen eerder uitgesteld zullen zijn maar dat loopt ook nog niet zoon vaart.
wel een tip is om bij mengstuk systemen je referentie druk aansluiting op de verdamper aan te sluiten. deze wordt bij de meeste gasboeren niet angesloten. door ramair effect loopt je auto op snelheid te arm
ontsteking hebbik bij mijn 16v op de bank afgesteld. ik heb de ontsteking van de 8v met toerental opnemer in de verdeler achterin me 16v gegooid en zo een afstelbare ontsteking verkregen. ont stekingen met rpm sensor op de bak zijn niet afstelbaar tenzei je gaat chiptunen of de temp sensor hacked met een schakelingetje wat ik op turbobricks vond.
als je een standaard ontsteking hebt en je wil niet te veel uitgeven gewoon de farbrieks waarde aanhouden en dan een graadje of 5 vroeger. en alstie niet afstelbaar is dan moet je in je achterhoofd houden dat je kleppen eerder uitgesteld zullen zijn maar dat loopt ook nog niet zoon vaart.
wel een tip is om bij mengstuk systemen je referentie druk aansluiting op de verdamper aan te sluiten. deze wordt bij de meeste gasboeren niet angesloten. door ramair effect loopt je auto op snelheid te arm