12 July 2009, 19:46
lpg brand idd langzamer dan benzine. daarom moet je het eerder in de fik steken. de verbradings waarde is ook lager dus mischien dat je daaruit ook al kan afleiden dat het langzamer brand. octaan is ook hoger (klopvastheid) en dat is ook een vorm van ontbranden.
dat de klopvastheid van lpg hoger is hebben we met onze ouwe volvos allemaal geen profeit van. je zou de compressie op lpg hoger kunnen houden dan op benzine door de klopvastheid maar dan kan je niet fatsoenlijk meer op benzine rijden.
hoeveel vroeger de ontsteking moet kan je eigelijk zo niet zeggen. de beste manier om je ontsteking af te stellen is op een vermogens testbank. op het moment dat je het meeste vermogen hebt staat de ontsteking goed. de max verbrandings druk heb je dan precies op het juiste moment.
je moet het gewoon zo zien. elke pk die je misloopt door een fout afgestelde ontsteking gaat als warmte in je blok en kleppen ed. je stookt immers de zelfde hoeveelheid mengsel op als waneer de ontsteking goed zou staan. basis principe thermodynamica.
dat de klopvastheid van lpg hoger is hebben we met onze ouwe volvos allemaal geen profeit van. je zou de compressie op lpg hoger kunnen houden dan op benzine door de klopvastheid maar dan kan je niet fatsoenlijk meer op benzine rijden.
hoeveel vroeger de ontsteking moet kan je eigelijk zo niet zeggen. de beste manier om je ontsteking af te stellen is op een vermogens testbank. op het moment dat je het meeste vermogen hebt staat de ontsteking goed. de max verbrandings druk heb je dan precies op het juiste moment.
je moet het gewoon zo zien. elke pk die je misloopt door een fout afgestelde ontsteking gaat als warmte in je blok en kleppen ed. je stookt immers de zelfde hoeveelheid mengsel op als waneer de ontsteking goed zou staan. basis principe thermodynamica.