Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LPG in 240 sedan, bouwjaar 1985, kop bewerken??
#11
lpg brand idd langzamer dan benzine. daarom moet je het eerder in de fik steken. de verbradings waarde is ook lager dus mischien dat je daaruit ook al kan afleiden dat het langzamer brand. octaan is ook hoger (klopvastheid) en dat is ook een vorm van ontbranden.
dat de klopvastheid van lpg hoger is hebben we met onze ouwe volvos allemaal geen profeit van. je zou de compressie op lpg hoger kunnen houden dan op benzine door de klopvastheid maar dan kan je niet fatsoenlijk meer op benzine rijden.
hoeveel vroeger de ontsteking moet kan je eigelijk zo niet zeggen. de beste manier om je ontsteking af te stellen is op een vermogens testbank. op het moment dat je het meeste vermogen hebt staat de ontsteking goed. de max verbrandings druk heb je dan precies op het juiste moment.
je moet het gewoon zo zien. elke pk die je misloopt door een fout afgestelde ontsteking gaat als warmte in je blok en kleppen ed. je stookt immers de zelfde hoeveelheid mengsel op als waneer de ontsteking goed zou staan. basis principe thermodynamica.
Antwoord


Berichten in dit topic
LPG in 240 sedan, bouwjaar 1985, kop bewerken?? - door bakmans - 12 July 2009, 19:46

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Zuigers bewerken Chilm 11 9.995 2 June 2014, 22:55
Laatste bericht: Chilm
  D24 universeel of per bouwjaar verschillend? Sylvester 2 2.301 29 March 2012, 15:28
Laatste bericht: Sylvester
  olie kwijt, 244 1985, B23a Bzz 9 6.670 16 December 2011, 21:50
Laatste bericht: skidje
  B200E in 740 1985 skidje 2 2.582 16 June 2011, 14:29
Laatste bericht: skidje
  LPI in 240 bouwjaar 1991 hekkie 6 4.095 5 March 2010, 13:36
Laatste bericht: Rhino

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)