11 July 2009, 23:04
bakmans schreef:uitlaat kleppen slijten harder op lpg omdat je ontsteking te laat staat. op benzine is het tijdstip goed maar iedereen weet dattie op lpg wat vroeger moet. doe je dit niet staatie dus ietwat aan de late kant waardoor je uitlaat gas dus heter is en je kleppen harder zakken. hoe eerder je het mengsel in de fiksteekt hoe eerder het uitgebrand is en hoe kouder het is als het je uitlaat kleppen voorbij komt.Eindelijk eens een fatsoenlijke uitleg.
lpg brand niet heter. dat is een fabeltje wat in stand wordt gehouden door domme automonteurs die zowiezo niet snappen hoe lpg werkt.
de verbrandings waarde van lpg is lager als die van benzine en de stocheometrische mengverhouding ook nog armer ( je stookt er dus mindervan op). bestaat dus niet dat lpg warmer brandt. overigens is het hele basis principe van een verbrandings motor gas expansie door warmte. als lpg dus warmer zou branden zou je dus ook meer vermogen moeten hebben en dat is ook niet zo.
wat overigens wel kan is dat inlaat kleppen snellerzakken omdat lpg droog de inlaat kleppen paseert waarin tegen benzine dan nog deels vloeibaar is