16 June 2009, 19:27
Voor wat je verwachting betreft heb je gelijk denk ik.
Sterker nog die verwachting deelt VOLVO zelf ook anders hadden ze de termijn wel verkort......
Wat je nog uit kunt zoeken is het volgende;
sommige merken schrijven tussentijdse controle voor van de distributie, die controle is visueel en de spanning controleren van de riem.
heeft volvo ook zo'n voorschrift en is de vakgarage daarmee op de hoogte?
veel geschillen worden afgedaan / afgewenteld met zulke clausuletjes.
een rechter zou kunnen oordelen dat de dealer dus niet in de gelegenheid geweest is die tussentijdse controle uit te voeren.
in hoeverre een niet-volvo garage die controle dan mag uitvoeren met recht op garantie-behoud valt nog te betwisten.
Heb je al gegoogled op soortgelijke garantie-aanspraken?
Hoeveel KM heeft de auto gelopen, wat is het bouwjaar? (als ik vragen mag voor de beeldvorming)
Sterker nog die verwachting deelt VOLVO zelf ook anders hadden ze de termijn wel verkort......
Wat je nog uit kunt zoeken is het volgende;
sommige merken schrijven tussentijdse controle voor van de distributie, die controle is visueel en de spanning controleren van de riem.
heeft volvo ook zo'n voorschrift en is de vakgarage daarmee op de hoogte?
veel geschillen worden afgedaan / afgewenteld met zulke clausuletjes.
een rechter zou kunnen oordelen dat de dealer dus niet in de gelegenheid geweest is die tussentijdse controle uit te voeren.
in hoeverre een niet-volvo garage die controle dan mag uitvoeren met recht op garantie-behoud valt nog te betwisten.
Heb je al gegoogled op soortgelijke garantie-aanspraken?
Hoeveel KM heeft de auto gelopen, wat is het bouwjaar? (als ik vragen mag voor de beeldvorming)