5 June 2009, 10:25
Marc1970 schreef:Daar kan eigenlijk niks mis mee zijn, staat al een poosje te koop maar ik snap eigenlijk niet waarom. Beetje duur misschien voor een kale basis 240 maar dat-ie belastingvrij wordt is een leuke extra.
Vroeg me dat ook af en kwam tot dezelfde conclusie. Al die extra's komen wel. Eerst een goede basis, is mijn gedachte.
Marc1970 schreef:Achterste wielkast, dorpel, onderkant deuren, achterklep, stuk waar de achterklep op sluit, rond de voorruit, als dat vrij is van roestgaten (beetje duwen op verdachte plekken in overleg) heb je een goeie. De rest is allemaal te vervangen. De derde en vijfde versnelling zouden wat kunnen zingen, maar wat geeft dat? Bestuurdersstoel kan wat scheefhangen.
Roest kan ik inderdaad zelf wel beoordelen, denk ik. Het gaat me vooral om die zaken die je, als leek, niet zo makkelijk kunt zien. Wil niet een paar weken later met een vastgelopen versnellingsbak stilstaan, of niet meer kunnen rijden vanwege een kapotte carburateur. Of dat ie door z'n wiel-ophanging zakt. Of dat ik gelijk aan de slag moet met nieuwe koppakkingen (wat ik nog niet kan...)
Afin, je kent ze misschien wel, dit soort drama-scenario's...
Je opmerking geeft me echter wel iets meer vertrouwen. Bedankt daarvoor!
Volvo V70 (2001)
Volvo 940 (1997) Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986) Porsche 924 (1983)
Volvo 940 (1997) Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986) Porsche 924 (1983)