16 May 2009, 16:40
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/au...tuigen.htm geeft een aardige opsomming van mogelijkheden maar door de vreemde combinatie van óf en ÃÂn is het net niet helemaal duidelijk wat ze nou bedoelen (d'r is in elk geval wel het ÃÂÃÂn en ander te regelen):
Bij de restauratie van historische voertuigen staat de originaliteit van het gerestaureerde voertuig voorop. In de praktijk worden daarom vaak hoofdonderdelen gebruikt die van soortgelijke voertuigen afkomstig zijn.
In de meeste gevallen behoudt het voertuig zijn oorspronkelijke identiteit (en kenteken). Voorwaarde is wel dat het samengestelde voertuig tenminste bestaat uit:
- het oude chassisraam of motorfietsframe, de oude semi-dragende bodemplaat of de oude zelfdragende carrosserie of;
- een nieuw, door de oorspronkelijke voertuigfabrikant vervaardigd vervangend frame, chassisraam, semi-dragende bodemplaat of carrosserie, dan wel een volgens de oorspronkelijke fabrieks-specificaties door derden vervaardigd exemplaar en;
- een aandrijflijn, bestaande uit de motor, versnellingsbak en assen van hetzelfde model en type als van het oorspronkelijke voertuig en;
- een carrosserie van hetzelfde model en type als het oorspronkelijke voertuig bij voertuigen met een zelf-dragend chassis of semi-dragende bodemplaat.
U moet de herkomst van de hoofdonderdelen, aan de hand van documenten, bij de keuring kunnen aantonen.
Hier nog een uitgebreide folder: http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/3DA7B8B3-...ternet.pdf
Bij de restauratie van historische voertuigen staat de originaliteit van het gerestaureerde voertuig voorop. In de praktijk worden daarom vaak hoofdonderdelen gebruikt die van soortgelijke voertuigen afkomstig zijn.
In de meeste gevallen behoudt het voertuig zijn oorspronkelijke identiteit (en kenteken). Voorwaarde is wel dat het samengestelde voertuig tenminste bestaat uit:
- het oude chassisraam of motorfietsframe, de oude semi-dragende bodemplaat of de oude zelfdragende carrosserie of;
- een nieuw, door de oorspronkelijke voertuigfabrikant vervaardigd vervangend frame, chassisraam, semi-dragende bodemplaat of carrosserie, dan wel een volgens de oorspronkelijke fabrieks-specificaties door derden vervaardigd exemplaar en;
- een aandrijflijn, bestaande uit de motor, versnellingsbak en assen van hetzelfde model en type als van het oorspronkelijke voertuig en;
- een carrosserie van hetzelfde model en type als het oorspronkelijke voertuig bij voertuigen met een zelf-dragend chassis of semi-dragende bodemplaat.
U moet de herkomst van de hoofdonderdelen, aan de hand van documenten, bij de keuring kunnen aantonen.
Hier nog een uitgebreide folder: http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/3DA7B8B3-...ternet.pdf
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969