16 May 2009, 09:09
Het is in ieder geval duidelijk wat de bottleneck is: de carrosserie. In een ander topic schrijf je dat je de motor wilt verwisselen. Daar zou ik nog even mee wachten en de carrosserie ECHT goed bekijken. Haal de stoelen en de vloerbedekking goed los en zet m daarna op de brug.
Ken dan geen genade met een grote schroevendraaier en prik overal de bodem in. Je kunt ergens in mijn topic zien hoe mijn Turbo er aan toe was, ik vrees dat deze nog vele malen erger is en dat er waarschijnlijk ook nog een boel lapwerk onder zit. Als dat zo is, dan zou ik idd. stoppen en ergens een harde op te scharrelen, dat hoeft je niet eens een vermogen te kosten. Die zal je ook moeten opknappen, maar dan heb je iig een harde basis. En dit is verder geen hele bijzondere -> zoals een 265, een turbo oid, dus al die extra inspanningen niet echt waard.
Wel heel jammer -> mijn pa had vroeger precies dezelfde oranje 245DL (47-GU-32) en ik heb een oranje 245 uit 77 gehad in Australie. Oranje rules! Maar ja, ergens houdt het op....
1 optie om door te gaan: neem een harde carrosserie van een '92-er, laat m spuiten en zet alles over. Effe checken met de RDW, maar vlgs mij moet dat legaal kunnen, het grootste gedeelte van de auto moet dan origineel blijven. Als je het zonder de RDW doet is het natuurlijk gewoon omkatten.
Ken dan geen genade met een grote schroevendraaier en prik overal de bodem in. Je kunt ergens in mijn topic zien hoe mijn Turbo er aan toe was, ik vrees dat deze nog vele malen erger is en dat er waarschijnlijk ook nog een boel lapwerk onder zit. Als dat zo is, dan zou ik idd. stoppen en ergens een harde op te scharrelen, dat hoeft je niet eens een vermogen te kosten. Die zal je ook moeten opknappen, maar dan heb je iig een harde basis. En dit is verder geen hele bijzondere -> zoals een 265, een turbo oid, dus al die extra inspanningen niet echt waard.
Wel heel jammer -> mijn pa had vroeger precies dezelfde oranje 245DL (47-GU-32) en ik heb een oranje 245 uit 77 gehad in Australie. Oranje rules! Maar ja, ergens houdt het op....
1 optie om door te gaan: neem een harde carrosserie van een '92-er, laat m spuiten en zet alles over. Effe checken met de RDW, maar vlgs mij moet dat legaal kunnen, het grootste gedeelte van de auto moet dan origineel blijven. Als je het zonder de RDW doet is het natuurlijk gewoon omkatten.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...