3 March 2009, 19:50
Over de Volvo 242 DL, 1979.
Het dashboardkastje rammelt soms een beetje tijdens het rijden. Dus dacht ik, laat ik het ding op slot doen, dan rammelt het misschien niet meer.
Maar vreemd genoeg heb ik geen enkele sleutel die er op past ???
Auto werd afgeleverd met een (dubbele) sleutelbos, bestaande uit drie sleutels:
- hoofdsleutel (motor en portieren)
- iets kleiner sleuteltje: kofferklep
- klein, plain, sleuteltje: tankdop
Nu zou je denken, het dashboardkastje sluit je af met de hoofdsleutel (zoals bij mijn 240 estate uit 1992). Maar nee hoor, geen enkele sleutel past ???
Heb wel maar ÃÂÃÂn set van de twee geprobeerd, maar ik neem aan dat de sleutels van de twee bossen dezelfde zijn.. of fout geredeneerd?
Het dashboardkastje rammelt soms een beetje tijdens het rijden. Dus dacht ik, laat ik het ding op slot doen, dan rammelt het misschien niet meer.
Maar vreemd genoeg heb ik geen enkele sleutel die er op past ???
Auto werd afgeleverd met een (dubbele) sleutelbos, bestaande uit drie sleutels:
- hoofdsleutel (motor en portieren)
- iets kleiner sleuteltje: kofferklep
- klein, plain, sleuteltje: tankdop
Nu zou je denken, het dashboardkastje sluit je af met de hoofdsleutel (zoals bij mijn 240 estate uit 1992). Maar nee hoor, geen enkele sleutel past ???
Heb wel maar ÃÂÃÂn set van de twee geprobeerd, maar ik neem aan dat de sleutels van de twee bossen dezelfde zijn.. of fout geredeneerd?
![[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]](http://i715.photobucket.com/albums/ww151/Baccalaureus/5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg)