17 February 2009, 20:33
Hoi allemaal,
Ik weet niet of je kan spreken van een beste keus. De beste keus is wanneer jij er plezier aan beleeft.
Ik heb een 245 van 1981 met een b21a hart. Enige extra is dat ik er later een toerenteller en appart klokje in heb gedaan. En er zit een standaard handbediende niveauregeling op de achteras. Geen airco, overdrive of vijfbak, gewoon slingeren met de ramen en sturen doe ik ook zelf. Alle voordeel van meer spullen heeft ook zijn nadeel en omgekeerd; alles wat er niet op zit kan ook niet kapot. zonder stuurbekrachtiger kan je het stuur alleen moeizaam draaien wanneer je stilstaat, dit doe je dan ook niet, wat weer fuseekogels spaart. Daarbij stuurd de auto directer en mis je het vage gevoel in de middenstand op de snelweg. (lekkage komt ook niet voor). Raamslingers? ik ken mensen die zweren bij electrisch bedienbare raamslingers en gaan met de auto naar de sportschool....... en maar oefenen met die gewichten. Een vijfbak is zeker zuiniger en stiller, een vierbak is vlotter, zeker op de snelweg.
Zo zie je maar, t'is maar net hoe je ertegenaan kijkt.
Ik weet niet of je kan spreken van een beste keus. De beste keus is wanneer jij er plezier aan beleeft.
Ik heb een 245 van 1981 met een b21a hart. Enige extra is dat ik er later een toerenteller en appart klokje in heb gedaan. En er zit een standaard handbediende niveauregeling op de achteras. Geen airco, overdrive of vijfbak, gewoon slingeren met de ramen en sturen doe ik ook zelf. Alle voordeel van meer spullen heeft ook zijn nadeel en omgekeerd; alles wat er niet op zit kan ook niet kapot. zonder stuurbekrachtiger kan je het stuur alleen moeizaam draaien wanneer je stilstaat, dit doe je dan ook niet, wat weer fuseekogels spaart. Daarbij stuurd de auto directer en mis je het vage gevoel in de middenstand op de snelweg. (lekkage komt ook niet voor). Raamslingers? ik ken mensen die zweren bij electrisch bedienbare raamslingers en gaan met de auto naar de sportschool....... en maar oefenen met die gewichten. Een vijfbak is zeker zuiniger en stiller, een vierbak is vlotter, zeker op de snelweg.
Zo zie je maar, t'is maar net hoe je ertegenaan kijkt.