12 February 2009, 20:10
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 July 2011, 15:50 door Rubicon.)
Net terug de Volvo opgehaald uit de garage. Het beestje werd minutieus onder de loep genomen.. en heeft dat met glans doorstaan!
Ik werd overladen met complimenten en bewondering van de garagist (en zijn vrouw)! Ze konden hun verbazing niet verwerken en bleven maar herhalen en opsommen hoe goed en mooi de wagen stond, werkelijk als nieuw! Blijkbaar ook de onderkant, waar de rubbers van de ophanging nog in perfecte staat waren. Terwijl hij daar in de garage stond, heeft hij blijkbaar ook veel bekijks gehad van andere klanten en passanten ;D
Compressietest blijkt (wederom - zoals te zien aan de historie) tiptop in orde,
Verdeler, delco en kabels waren nog als nieuw, dus zijn niet vervangen,
Motor is afgesteld en hij rijdt en start merkbaar beter. Slaat nu zelfs meteen aan wanneer je de sleutel maar een tikje naar rechts beweegt, terwijl hij daarvoor toch nog vijf, zes, omwentelingen nodig had :o . Ook had hij voorheen moeite met starten als de motor nog warm was.. op ÃÃn dag had ik 'm op die manier eens verzopen en sindsdien durfde ik nergens meer een tussenstop te maken of de motor uitleggen voor ie weer in de garage stond .... :-[
In zijn stationair draait hij nu supernetjes rond. Echt als een naaimachientje, zoals de garagist het verwoordt. Niet meer dat bokkerige en stoterige van eerst, waarbij ik voortdurend schrik had dat hij ging stilvallen als ik ergens in een file stond aan te schuiven. Ik heb de auto zorgeloos naar huis gereden, wat een gemoedsrust
;D
Daarna had ik net nog even tijd om naar de carrossier te rijden en de bumperrand te laten zien. De Volvo stond nog niet geparkeerd, of de uitbater was al uit zijn zaak gekomen om de aanwinst te bekijken. Zelfde verhaal weer, de hele tijd ooh's en aah's en rondstrooien met complimenten. En blijkbaar heb ik het getroffen; de man heeft 14 jaar bij Volvo gewerkt, kwam gelijk met een heel actieplan voor de bumperrand voor de dag. Hij ried ook aan om de zwarte kunststofstrook op de bumper - bron van alle ellende - gelijk ook te vervangen. Er zit ijzer in, dat blootgeschuurd wordt waardoor het metaal tegen de carrosserie gaat schuren.
Hij was het gelukkig met me eens dat oplapmiddeltjes uit de boze waren. Dat randje moet gelijk goed worden aangepakt, dus stralen. Voor het plekje aan de achterruit, zal de ruit er uit moeten. Als dat maar goed gaat.. Prijzen enzo weet ik nog niet, ik moet morgen terug bellen als hij geïnformeerd heeft wat zo'n strip voor op de bumper gaat kosten. Volgens hem waren die nog te bestellen ???
Het ziet er naar uit dat ik met die wagen echt de hoofdprijs heb gewonnen!
Nouja.. misschien net niet helemaal... het is geen estate ..
Ik werd overladen met complimenten en bewondering van de garagist (en zijn vrouw)! Ze konden hun verbazing niet verwerken en bleven maar herhalen en opsommen hoe goed en mooi de wagen stond, werkelijk als nieuw! Blijkbaar ook de onderkant, waar de rubbers van de ophanging nog in perfecte staat waren. Terwijl hij daar in de garage stond, heeft hij blijkbaar ook veel bekijks gehad van andere klanten en passanten ;D
Compressietest blijkt (wederom - zoals te zien aan de historie) tiptop in orde,
Verdeler, delco en kabels waren nog als nieuw, dus zijn niet vervangen,
Motor is afgesteld en hij rijdt en start merkbaar beter. Slaat nu zelfs meteen aan wanneer je de sleutel maar een tikje naar rechts beweegt, terwijl hij daarvoor toch nog vijf, zes, omwentelingen nodig had :o . Ook had hij voorheen moeite met starten als de motor nog warm was.. op ÃÃn dag had ik 'm op die manier eens verzopen en sindsdien durfde ik nergens meer een tussenstop te maken of de motor uitleggen voor ie weer in de garage stond .... :-[
In zijn stationair draait hij nu supernetjes rond. Echt als een naaimachientje, zoals de garagist het verwoordt. Niet meer dat bokkerige en stoterige van eerst, waarbij ik voortdurend schrik had dat hij ging stilvallen als ik ergens in een file stond aan te schuiven. Ik heb de auto zorgeloos naar huis gereden, wat een gemoedsrust

Daarna had ik net nog even tijd om naar de carrossier te rijden en de bumperrand te laten zien. De Volvo stond nog niet geparkeerd, of de uitbater was al uit zijn zaak gekomen om de aanwinst te bekijken. Zelfde verhaal weer, de hele tijd ooh's en aah's en rondstrooien met complimenten. En blijkbaar heb ik het getroffen; de man heeft 14 jaar bij Volvo gewerkt, kwam gelijk met een heel actieplan voor de bumperrand voor de dag. Hij ried ook aan om de zwarte kunststofstrook op de bumper - bron van alle ellende - gelijk ook te vervangen. Er zit ijzer in, dat blootgeschuurd wordt waardoor het metaal tegen de carrosserie gaat schuren.
Hij was het gelukkig met me eens dat oplapmiddeltjes uit de boze waren. Dat randje moet gelijk goed worden aangepakt, dus stralen. Voor het plekje aan de achterruit, zal de ruit er uit moeten. Als dat maar goed gaat.. Prijzen enzo weet ik nog niet, ik moet morgen terug bellen als hij geïnformeerd heeft wat zo'n strip voor op de bumper gaat kosten. Volgens hem waren die nog te bestellen ???
Het ziet er naar uit dat ik met die wagen echt de hoofdprijs heb gewonnen!

Nouja.. misschien net niet helemaal... het is geen estate ..

![[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]](http://i715.photobucket.com/albums/ww151/Baccalaureus/5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg)