10 February 2009, 01:26
Qua carrosserie maakt 't wel uit: vooral vanaf 83 t/m 88-89 zijn ze erg roestgevoelig. Daarvoor was het beter (maar ja, die auto's zijn ouder, dus ook die roesten), vanaf 89 zijn ze verzinkt en roesten ze wat minder hard.
Ik zou zeker niet voor een B200K gaan (basisversie ergens rond 1985), die heeft echt weinig kracht. Eigenlijk is een B23 of B230 een prima keuze (alhoewel de turbo natuurlijk een stuk beter presteert).
Laatste versie en dan bijv. een Super Polar is leuk vanwege de vele opties (let wel op teruggedraaide kmtellers), enige is dat die weer een 2-liter blok heeft met niet alteveel koppel.
Qua onderstel is er verder bar weinig veranderd.
Ik vind de types van voor 1986 (dus zonder die lelijke plastic strippen aan de onderkant vd deuren etc) het mooiste, maar dan zit je wel vaak met roest.
Ik zou zeker niet voor een B200K gaan (basisversie ergens rond 1985), die heeft echt weinig kracht. Eigenlijk is een B23 of B230 een prima keuze (alhoewel de turbo natuurlijk een stuk beter presteert).
Laatste versie en dan bijv. een Super Polar is leuk vanwege de vele opties (let wel op teruggedraaide kmtellers), enige is dat die weer een 2-liter blok heeft met niet alteveel koppel.
Qua onderstel is er verder bar weinig veranderd.
Ik vind de types van voor 1986 (dus zonder die lelijke plastic strippen aan de onderkant vd deuren etc) het mooiste, maar dan zit je wel vaak met roest.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...