30 January 2009, 16:33
Het ding met nr 1 is je oliedruksensor, het rode olielampje. Volvo zegt ook dat bij de montage van een oliedrukmeter het verwarmingselement niet kan worden gemonteerd.
Kreeg overigens van een Zweedse vriend een link over motorverwarming:
http://www.uppsala.se/sv/Startsida/Trafikgator/Trafik/Miljo--trafik/Motorvarmare/ Men zegt dus niet te lang en bruikbaar tot +10, beter voor uitstoot en verbruik. Dus niet alleen het behoud van je motor...
@jos245
Het zal wel een combinatie zijn geweest, korte stukjes, geen snelwegen, weinig gebruikt en daarnaast begint het hier vaak al om 16:30 te vriezen. Tussen 22:00 en 5:00 piekt het dan lekker. Hoewel mijn Volvo praktisch niet buiten staat ga ik toch de motorverwarming en cabinekachel nog combineren met een druppellader. Ook eventuele schakelklokken wil ik eigenlijk in de cabine bouwen... Mijn vader had vroeger van die prachtige 220 tijdrelais...
Aha, nog een winterproject !
:
Kreeg overigens van een Zweedse vriend een link over motorverwarming:
http://www.uppsala.se/sv/Startsida/Trafikgator/Trafik/Miljo--trafik/Motorvarmare/ Men zegt dus niet te lang en bruikbaar tot +10, beter voor uitstoot en verbruik. Dus niet alleen het behoud van je motor...
@jos245
Het zal wel een combinatie zijn geweest, korte stukjes, geen snelwegen, weinig gebruikt en daarnaast begint het hier vaak al om 16:30 te vriezen. Tussen 22:00 en 5:00 piekt het dan lekker. Hoewel mijn Volvo praktisch niet buiten staat ga ik toch de motorverwarming en cabinekachel nog combineren met een druppellader. Ook eventuele schakelklokken wil ik eigenlijk in de cabine bouwen... Mijn vader had vroeger van die prachtige 220 tijdrelais...
Aha, nog een winterproject !


[img][/img]