30 December 2008, 12:22
abbabak schreef:Moest ik gisteren mijn vrouw even naar haar werk brengen...omdat het niet meer sneeuwt had ik de Audi voor wat klein werk in de garage en dus stond de Volvo buiten...
De (huis en Volvo-)meters gaven -12 aan. Starten, lopen, 1,5 minuut ???....uit, exit... :-\ :'( :Accu gaf het ook al snel op...
Dan maar op benzine...weg accu, startaccu erbij, lopen...maar dan ben je alweer een kwartier verder >
Kortom, als het echt koud is bevriest de verdamper zodanig dat je lpg echt kan vergeten....
's middags controle, sportluchtfilter eraf gevallen..., 2 vacuumslangen licht ingescheurd....
De boel gefixt en eindelijk mijn orginele Volvo verwarmingelement gemonteerd. Die had ik al 4 jaar liggen ;D
Omdat ik het noal druk vond aan de voorzijde heb ik hem in de achterste i.p.v. de voorste plug gemonteerd...
De beste tip is het verwijderen van de vorstplug, ik had geen brug dus is het heel moeilijk op de plug te slaan met een centerpunt. Een luchtbeitel doet hier wonderen !
Ook bij min 12 graden zou ie toch vlot moeten starten. De mijne start bij flinke vorst juist beter (waarschijnlijk omdat het dan minder vochtig is).
Bevriezing van mijn gedateerde lpg verdamper door vorst heb ik nog nooit gehad terwijl de auto buiten staat en ik altijd op lpg start.
Misscien dat je accu niet genoeg power meer heeft..?