31 October 2008, 20:13
Wanneer je de bak schuin plaatst ,blijft er verdomd weinig ruimte over .
De bak zal om de hartlijn van de hoofdas naar rechts draaien en daar is de ruimte al beperkt (zelfs bij rechte plaatsing.
Maar volgens sommige sites kan het wel.
Op de M46 zit een beugel met opgelaste koker waar de pook aan zit.
Wanneer je die koker met beugel van de M46 zou halen ,dan zou de M46 zonder tunnelaanpassingen eronder passen.
Met andere woorden :je hoeft alleen ruimte te creeeren voor die koker.
De koker is ong. 4 cm breed (gokje).Dus maak je een sleuf vanaf het originele pookgat naar achteren van -pakweg- 6 cm breed.
De koker heeft dan ook zijdelings ruimte om vrij te kunnen bewegen.
Desnoods pas je koker ook nog wat aan .Ik heb'm -zoals je weet - ingekort en verlaagd.
Ook heb ik van de beugel aan beide zijden van de koker een hap eruit gezaagd.
Anders komt de beugel tegen de tunnel aan.
Voor 't gemak maar even de link erbij naar het M46 topic.
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...1#msg76891
De bak zal om de hartlijn van de hoofdas naar rechts draaien en daar is de ruimte al beperkt (zelfs bij rechte plaatsing.
Maar volgens sommige sites kan het wel.
Citaat:Wat betreft jouw uitleg van de tunnelaanpassing....Ik volg het niet
Op de M46 zit een beugel met opgelaste koker waar de pook aan zit.
Wanneer je die koker met beugel van de M46 zou halen ,dan zou de M46 zonder tunnelaanpassingen eronder passen.
Met andere woorden :je hoeft alleen ruimte te creeeren voor die koker.
De koker is ong. 4 cm breed (gokje).Dus maak je een sleuf vanaf het originele pookgat naar achteren van -pakweg- 6 cm breed.
De koker heeft dan ook zijdelings ruimte om vrij te kunnen bewegen.
Desnoods pas je koker ook nog wat aan .Ik heb'm -zoals je weet - ingekort en verlaagd.
Ook heb ik van de beugel aan beide zijden van de koker een hap eruit gezaagd.
Anders komt de beugel tegen de tunnel aan.
Voor 't gemak maar even de link erbij naar het M46 topic.
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...1#msg76891
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.