20 August 2008, 00:11
ik heb zelf geen verschil kunnen merken in bruikbaar laag rpm koppel tussen een A en een M. verschil is dat met de A de motor boven de 3000 rpm niet meer klinkt alsof ie stuk gaat, nog kracht heeft boven de 3500 rpm en dat zelfs op snelweg toerentallen (2500-3000) terugschakelen minder snel nodig is dan met de M nokkenas.
M is inderdaad iets koppelrijker, maar ik denk niet dat dat genoeg voordeel is om de andere nadelen te compenseren. het zijn allebij relatief milde nokkenassen, je kunt geen buil vallen aan die dingen.
In jou turbo blok zal trouwens een T zitten (neem ik aan), die is al wat beter dan de M, vind ik fijner. een M zou ik er nooit in zetten.
M is inderdaad iets koppelrijker, maar ik denk niet dat dat genoeg voordeel is om de andere nadelen te compenseren. het zijn allebij relatief milde nokkenassen, je kunt geen buil vallen aan die dingen.
In jou turbo blok zal trouwens een T zitten (neem ik aan), die is al wat beter dan de M, vind ik fijner. een M zou ik er nooit in zetten.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni