18 August 2008, 22:50
mooi dat het er in zit!
de A nokkenas is prima! trekkracht onderin is nog goed, minder lomp koppel waardoor je met minder brommen vooruit komt. met 1200 rpm kom je nog van de rotonde af en kun je (langzaam) zonder brommen weg komen. tot ruwweg 5000 rpm trekt ie goed, dan merk je goed dat de standaard uitlaat begint te begrenzen.
A nokkenas was ook in de B230ET, volvo vond deze dus goed voor boost.
over de V nokkenas in een turbo motor heb ik ook goede ervaring, heb 3 rondjes Nürburgring meegereden met een 242 turbo met die as. nog wat meer toeren-happy, koppel weet ik niet echt, heb zelf niet gereden en de auto had een uitlaat-lek (voor de turbo) etc. voelde wel goed qua koppel.
als je een wideband er in zet kun je zelf ook gaan afstellen. ik heb zelf goede ervaring met de JAW (hwv 1.03), dan kun je voor 110-150 euro een complete wideband hebben.
de A nokkenas is prima! trekkracht onderin is nog goed, minder lomp koppel waardoor je met minder brommen vooruit komt. met 1200 rpm kom je nog van de rotonde af en kun je (langzaam) zonder brommen weg komen. tot ruwweg 5000 rpm trekt ie goed, dan merk je goed dat de standaard uitlaat begint te begrenzen.
A nokkenas was ook in de B230ET, volvo vond deze dus goed voor boost.
over de V nokkenas in een turbo motor heb ik ook goede ervaring, heb 3 rondjes Nürburgring meegereden met een 242 turbo met die as. nog wat meer toeren-happy, koppel weet ik niet echt, heb zelf niet gereden en de auto had een uitlaat-lek (voor de turbo) etc. voelde wel goed qua koppel.
als je een wideband er in zet kun je zelf ook gaan afstellen. ik heb zelf goede ervaring met de JAW (hwv 1.03), dan kun je voor 110-150 euro een complete wideband hebben.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni