9 August 2008, 21:35
Om de een of andere reden krijg ik geen plaatjes meer geupload bij imageshack >
Is 25 het maximale aantal?
Wie heeft er ervaring(en) met verstelbare nokkenastandwielen? Ik heb nu de B230 en wil in de toekomst de b21et monteren. Ik vind koppel belangrijker dan vermogen en wil graag aan de B230 aanpassingen doen die ik ook kan gebruiken voor de B21et als jullie begrijpen wat ik bedoel :
De meeste andere typen nokkenassen die overal beschreven worden zijn om meer vermogen in het hogere toerengebied te creëren, dit is natuurlijk leuk en fijn maar niet erg handig als je alleen maar snelweg kilometers maakt. Ik dacht dus om een verstelbaar nokkenastandwiel te monteren of de huidige aan te passen zodat deze dus versteld kan worden. Heeft er iemand ervaring met deze tandwielen en of ervaring met andere typen nokkenassen zodat ik het beste van de twee werelden zou kunnen hebben met betrekking tot vermogen en koppel?
Is 25 het maximale aantal?Wie heeft er ervaring(en) met verstelbare nokkenastandwielen? Ik heb nu de B230 en wil in de toekomst de b21et monteren. Ik vind koppel belangrijker dan vermogen en wil graag aan de B230 aanpassingen doen die ik ook kan gebruiken voor de B21et als jullie begrijpen wat ik bedoel :
De meeste andere typen nokkenassen die overal beschreven worden zijn om meer vermogen in het hogere toerengebied te creëren, dit is natuurlijk leuk en fijn maar niet erg handig als je alleen maar snelweg kilometers maakt. Ik dacht dus om een verstelbaar nokkenastandwiel te monteren of de huidige aan te passen zodat deze dus versteld kan worden. Heeft er iemand ervaring met deze tandwielen en of ervaring met andere typen nokkenassen zodat ik het beste van de twee werelden zou kunnen hebben met betrekking tot vermogen en koppel?
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2