6 August 2008, 00:21
Nou hierbij een (kleine update) van mijn project;
Nadat ik het blok had schoon gemaakt en de onderdelen had gekocht heb ik de kop gedemonteerd zodat ik het blok kon schilderen (toch maar hamerite!). De kop gedemonteerd en mee naar het werk genomen, er zat namelijk nog een afgebroken draadeind in de kop. Conclusie; draadeind was er met geen mogelijkheid uit te krijgen! Wat nu....
Aangezien mijn huidige B18 blok ongeveer meer olie uit het blok gooide dan dat hij zelf nodig had besloten om te kijken of ik het B18 blok kon voorzien van nieuwe keeringen en pakkingen om het turbo project niet te overhaasten, want dan gaat het altijd mis! De compressie gemeten...........en geen eer meer aan te behalen, verklaarde meteen de reden van het olieverbruik naar buiten! En toen.....
Per toeval kwam ik op internet een blok tegen van een 740, 212.000 km gelopen. Auto was bedoeld voor de cross dus blok en bak waren niet nodig. Voor â¬125,- het blok, de bak, de uitlaat en de complete kabelboom met computer meegenomen ;D Het gaat hier overigens over een B230f met een 530 kop die niet op gas had gelopen. Vervolgens blok opgehaald en gekeken wat ik nu met de kop ging aanvangen (Jelmar, nog bedankt voor de info). Op de jaarmarkt heb ik even staan praten met een buur, buur, buurman die aan het eind van de straat woont en ook een Amazon heeft. Hij zei, oh geef die kop maar een keer mee dan laat ik het draadeind eruit vonken.... :o Het kan me een M10 draadeind opleveren maar so be it! Hierop komen we dus nog een keer terug.
Wat betreft het b230 blok, het zit ingebouwd ;D ;D ;D Ik zal nog een uitgebreide foto reportage maken maar hierbij een foto hoe hij in de Amazon is gegaan;
![[Afbeelding: img2053lx6.th.jpg]](http://img45.imageshack.us/img45/5821/img2053lx6.th.jpg)
Achteraf ben ik blij dat ik eerst dit blok heb gemonteerd voordat het turboblok erin gaat, was natuurlijk niet de bedoeling maar het is toch maar goed zo
Ik ben tegen meer dingen aangelopen dan ik eigenlijk had gedacht, maar dat is meestal zo. Het blok ligt erin en loopt goed, morgen ga ik de eerste proefrit maken. Vanavond de remmen pas ontlucht (moest ik met twee man voor zijn), helaas was het al donker en wil ik graag een keer rijden zonder motorkap om te kijken of er niks affikt ;D Ik ga proberen of ik hem deze week nog kan laten afstellen zodat het verbruik ok is en ik minder risico heb op backfires :
Had ik al gezegd dat ik blij was :
Nadat ik het blok had schoon gemaakt en de onderdelen had gekocht heb ik de kop gedemonteerd zodat ik het blok kon schilderen (toch maar hamerite!). De kop gedemonteerd en mee naar het werk genomen, er zat namelijk nog een afgebroken draadeind in de kop. Conclusie; draadeind was er met geen mogelijkheid uit te krijgen! Wat nu....
Aangezien mijn huidige B18 blok ongeveer meer olie uit het blok gooide dan dat hij zelf nodig had besloten om te kijken of ik het B18 blok kon voorzien van nieuwe keeringen en pakkingen om het turbo project niet te overhaasten, want dan gaat het altijd mis! De compressie gemeten...........en geen eer meer aan te behalen, verklaarde meteen de reden van het olieverbruik naar buiten! En toen.....
Per toeval kwam ik op internet een blok tegen van een 740, 212.000 km gelopen. Auto was bedoeld voor de cross dus blok en bak waren niet nodig. Voor â¬125,- het blok, de bak, de uitlaat en de complete kabelboom met computer meegenomen ;D Het gaat hier overigens over een B230f met een 530 kop die niet op gas had gelopen. Vervolgens blok opgehaald en gekeken wat ik nu met de kop ging aanvangen (Jelmar, nog bedankt voor de info). Op de jaarmarkt heb ik even staan praten met een buur, buur, buurman die aan het eind van de straat woont en ook een Amazon heeft. Hij zei, oh geef die kop maar een keer mee dan laat ik het draadeind eruit vonken.... :o Het kan me een M10 draadeind opleveren maar so be it! Hierop komen we dus nog een keer terug.
Wat betreft het b230 blok, het zit ingebouwd ;D ;D ;D Ik zal nog een uitgebreide foto reportage maken maar hierbij een foto hoe hij in de Amazon is gegaan;
![[Afbeelding: img2053lx6.th.jpg]](http://img45.imageshack.us/img45/5821/img2053lx6.th.jpg)
Achteraf ben ik blij dat ik eerst dit blok heb gemonteerd voordat het turboblok erin gaat, was natuurlijk niet de bedoeling maar het is toch maar goed zo


Had ik al gezegd dat ik blij was :

Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2