24 November 2005, 10:17
Mijn 244 GLE overdrive (B23E, '83) loopt niet helemaal lekker. De auto stottert/stoot/bokt (tsja, hoe omschrijf je dat...) wat bij constante snelheid, bij gas los (op de motor afremmen) en bij een beetje gasgeven. Bij vol gas doet-ie het wel goed. Daarnaast heeft hij soms last van wat "nadieselen": de motor blijft nog een of twee seconden lopen nadat het contact is afgezet. Ook heb ik het idee dat mijn vorige B23E (een automaat) wat meer pit had en beter trok.
Wat zou het kunnen zijn ? Ontsteking ? vervuiling ? De wagen heeft nog maar 109.000 km. gereden, dus slijtage zal het wel niet zijn. Ik dacht eerst dat iets in de aandrijving het bokkige gedrag veroorzaakt, maar dat betwijfel ik nu. Het lijkt meer dat de motor wat overslaat/hikt en dat daardoor de auto begint te bokken/stoten.
Blijft lastig h?, geluiden omschrijven.......
Wat zou het kunnen zijn ? Ontsteking ? vervuiling ? De wagen heeft nog maar 109.000 km. gereden, dus slijtage zal het wel niet zijn. Ik dacht eerst dat iets in de aandrijving het bokkige gedrag veroorzaakt, maar dat betwijfel ik nu. Het lijkt meer dat de motor wat overslaat/hikt en dat daardoor de auto begint te bokken/stoten.
Blijft lastig h?, geluiden omschrijven.......
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)