22 November 2005, 12:59
He Sander,
Je moet eerst naar de douane een formulier halen, die controleren de papieren (JAWEL DE PAPIEREN!) Dan kun je een afspraak maken met de autokeuringsinstantie en die doen dan, als je geen gelijkvormigheidsdocument (COC, na 1998 of zo) een gelijkvormigheidskeuring, waarbij men de auto op gelijkheid keurt met de typegegevens van het merk en model.
Hierna kun je een plaat aanvragen, nadat je de auto verzekerd hebt, waarna je de auto technisch moet laten keuren. Dat is alles (en heel wat meer dan in Nederland of Duitsland)
Bij mij waren de papieren die de douane wel goedkeurt (geen origineel maar een kopie) opeens niet meer genoeg om de gelijkvormigheidskeuring tot een goedgekeurd einde te brengen. In Nederland zijn de papieren die ik heb gewoon domweg voldoende om een nederlandse plaat te krijgen. Lang leve een Europa!
Ruud
Je moet eerst naar de douane een formulier halen, die controleren de papieren (JAWEL DE PAPIEREN!) Dan kun je een afspraak maken met de autokeuringsinstantie en die doen dan, als je geen gelijkvormigheidsdocument (COC, na 1998 of zo) een gelijkvormigheidskeuring, waarbij men de auto op gelijkheid keurt met de typegegevens van het merk en model.
Hierna kun je een plaat aanvragen, nadat je de auto verzekerd hebt, waarna je de auto technisch moet laten keuren. Dat is alles (en heel wat meer dan in Nederland of Duitsland)
Bij mij waren de papieren die de douane wel goedkeurt (geen origineel maar een kopie) opeens niet meer genoeg om de gelijkvormigheidskeuring tot een goedgekeurd einde te brengen. In Nederland zijn de papieren die ik heb gewoon domweg voldoende om een nederlandse plaat te krijgen. Lang leve een Europa!
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)