6 July 2008, 22:15
Afgelopen maandag het nieuwe type stuurhuis vervangen voor het oude type. Hierbij heb ik als koppeling een PU-schijf gemonteerd. Het geheel had een positieve invloed op het stuurgedrag ten opzichte van de oude situatie
Helaas werkt de claxon nog niet, wel alles gereinigd maar toch nog niet zo eenvoudig :-\
Dit was stap ÃÃn naar het nieuwe blok ;D Van de week nog proberen om de electrische fan te monteren.
Vandaag het turbo blok dat in de takels hangt in afwachting van een motorsteun (of hoe noem je zo'n ding) nog gereinigd. Wat was dat blok vies! Eerst met een staalborstel op de boormachine het grove werk gedaan. Vervolgens met een hoop benzine en een kwast het hele blok schoon geborsteld. Daar waar ik niet fatsoenlijk bij kon ben ik met een dremel met verlengstuk en staalborstel aan de gang gegaan. Nu nog wachten op een paar bussen remmenreiniger en het geheel kan gelakt worden.
Is er toevallig Hamerite rood in een spuitbus te krijgen? Ik heb nu hitte bestendige lak gekocht maar deze is wat dof, na bewerking met blanke lak gaat het wel maar dat is eigenlijk jammer.

Dit was stap ÃÃn naar het nieuwe blok ;D Van de week nog proberen om de electrische fan te monteren.
Vandaag het turbo blok dat in de takels hangt in afwachting van een motorsteun (of hoe noem je zo'n ding) nog gereinigd. Wat was dat blok vies! Eerst met een staalborstel op de boormachine het grove werk gedaan. Vervolgens met een hoop benzine en een kwast het hele blok schoon geborsteld. Daar waar ik niet fatsoenlijk bij kon ben ik met een dremel met verlengstuk en staalborstel aan de gang gegaan. Nu nog wachten op een paar bussen remmenreiniger en het geheel kan gelakt worden.
Is er toevallig Hamerite rood in een spuitbus te krijgen? Ik heb nu hitte bestendige lak gekocht maar deze is wat dof, na bewerking met blanke lak gaat het wel maar dat is eigenlijk jammer.
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2