5 June 2008, 23:10
volzuki schreef:Hmm ok, wat moet dat koopcontract inhouden?Gewoon een in het Engels opgestelde verklaring dat jij de auto hebt gekocht met vermelding van de gegevens van de auto. Door koper en verkoper ondertekend. Is gewoon om te voorkomen dat er gedoe over komt indien iets anders loopt dan verwacht. Ik heb wel een voorbeeld maar je kan het volgens mij net zo goed zelf opstellen.
volzuki schreef:En hoe heb je dat dan met de verzekering gedaan? Heb je dat vantevoren afgesproken, of hoe krijg je anders verzekeringspapieren voor die auto??Ja ruim van te voren gaan aandringen bij je eigen verzekering. Mij hebben ze een groene kaart gestuurd met daarop de gegevens van de auto (niet het Zweedse kenteken, maar wel het chassisnummer) en de data van begin en einde van de verzekering. Het was een tijdelijke dekking, zodra ik de auto op NL kenteken had, gaf ik het kenteken door en werd de verzekering omgezet in een nieuwe.
Maar als het niet lukt bij jouw verzekering, kan je ook altijd zo'n groene kaart 'kopen' bij het groene kaarten bureau (zie hierboven ergens).
Leuk zo'n 142, heb je al eentje op het oog? Doe eens een foto!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68