Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verkeerde brandstof, wie heeft dat wel eens meegemaakt?
Onze 144 B20A heeft wel eens het genoegen van Diesel mogen proeven :-\

Vrouwlief gaat tanken. 3 kids (5+6+8) op de achterbank. Begint de oudste (onze Technicus) op het raam te kloppen en te wijzen naar de pomp.
Janine (Vrouwlief) opent de deur en moet dan horen (bij 30 ltr diesel) dat ze anders altijd een andere slang pakt :o.
Natuurlijk gestopt met tanken. De pompbediende gevraagd. Laat zich overrompelen door de pompbediende met de opmerking. Oh vrouwtje als er pas 30 ltr inzit kun je gerust de rest met benzine aanvullen en dan zal tie wel rijen!! >Sad.

Gestart en rijden. Echter vanwege de redelijke rookpluim maar rechtstreeks naar huis omdat Janine het niet helemaal vertrouwt.

Tot mijn verbazing rijdt de B20 gewoon op een mix van 50/50 doch met veel Rook ???. Weet nog dat ik een potje ging tennissen en dat ik reeds de eerste service binnen had terwijl de B20A nog steeds hobbelend een kompressietest aan het uitvoeren was op de diesel!. Bij afschakeling van de motor liep deze gemiddeld nog een 30 seconden na op de zelfontbranding van de diesel!! (Wel grappig).

Helemaal blij was ik er toch niet mee vanwege de rookpluim. Heb dus zoveel mogelijk brandstof eruitgehaald. Deze is nadien met 5 - 8 ltr bij elke tankbeurt van onze diesel aangevuld.

245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord

Berichten in dit topic
Verkeerde brandstof, wie heeft dat wel eens meegemaakt? - door skidje - 12 May 2008, 07:21

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wie heeft ervaring met het vervangen van gloeispiralen? stadland 8 10.014 16 April 2012, 02:00
Laatste bericht: eerstkoffie

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)