26 April 2008, 01:12
VolvoMafia schreef:een 262 met 2,1??? wat een knutselbak. Daarbij.... alles wat uit St Willibrord komt zou ik ver omheen lopen. Zou nog eerder naar Apeldoorn en Haarlem gaan...
Ik heb die 262 een paar weken geleden bekeken en als ik niet perse een 6 cilinder had gewild dan had ik die auto gekocht.
Voor de staat waarin de desbetreffende auto verkeert en het feit dat er reeds lpg in ligt vind ik dat ie er weinig voor vraagt.
Hij was trouwens met zijn andere auto's ook heel redelijk met z'n prijzen.Zo had ie een oldtimer Saab staan die ook in heel redelijke staat was.
Misschien is juist het feit dat hij in Willebrord woont de reden dat ie de auto moeilijk verkocht krijgt.
Aan de persoon ligt het in ieder geval niet.
Het is een aardige kerel die bovendien eerlijk is.
In eerste instantie schreef hij in de advertentie dat de 262 met koude motor onregelmatig liep.
Ik heb de motor goed bekeken en toen ik hem zei dat het bijna zeker een lekke koppakking is, heeft hij zijn advertentie aangepast met de vermelding dat de koppakking vernieuwd moet worden.
Al met al : voor een prijs van 2.500 ex koppakking vervangen en andere achterpot van de uitlaat en 100 euro invoerkosten rijdt je voor goed 3000 euro in een 262 met een betrouwbare B21A motor op LPG.
Voor een 244 op gas ben je dat geld onderhand al kwijt.
Het valt me trouwens op dat de oude Volvo's op LPG de laatste tijd in prijs stijgen op Marktplaats. Zal met de de pan uit rijzende benzineprijzen te maken hebben wellicht...? ;D