1 April 2008, 22:53
Citaat:Voor het geval je het filmpje nog niet gezien had; wat inspiratie voor ed en jou:
Inspiratie maar vooral motivatie. Tijd is het grootste probleem helaas. Ik heb mezelf voorgenomen dat ik binnenkort een keer een week vrij neem om het blok over te gooien maar eerst nog even een aantal dingen uitzoeken.
Gisteren naar de automaterialenzaak geweest en een andere v-riem gekocht, ik heb de oude riem stuk gesneden, de dynamo tegen het blok aangedrukt en nogmaals een stuk afgesneden. Ik kwam uit op een riem van 90 cm. Riem past perfect en ik heb nu tussen de dynamo en het stuurhuis 15 mm ruimte en tussen spruitstuk (aangepast) en stuurstang ook

![[Afbeelding: GroteFoto-4RLHXKV7.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4RLHXKV7.jpg)
![[Afbeelding: GroteFoto-8DL7OJ8B.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8DL7OJ8B.jpg)
Vandaag nog even gekeken naar de ophanging van de oliekoeler, ik ga een oliekoeler gebruiken van een Mercedes W140. De oude van de 240 was rot (tenminste de ophangbeugels) en die van de Mercedes hadden we nog op het werk liggen. Ik ga twee beugels maken onder de voorste balk achter de bumper. De extra lucht laat ik toe voeren door een luchtspoilertje te maken. De vraag is alleen of het genoeg is maar dat zullen we wel zien.
Vorige week heb ik nog een aantal steuntjes gemaakt om de bekrachtigde hoofdremcilinder te vervangen door een onbekrachtigde hoofdremcilinder die een stuk kleiner is dan origineel. Normale mensen willen van onbekrachtigd naar bekrachtigd en ik doe het andersom, wat gaat hier fout ??? Wanneer ik dit niet doe dan heb ik geen ruimte voor het spruitstuk, het wordt vast nog wel bekrachtigd maar dit is voor nu eenvoudiger!
Nu een vraag voor de LPG-specialisten hier: Ik heb een B18 die op gas loopt en ik wil eigenlijk dezelfde verdamper gebruiken als er nu in zit omdat ik zeker weet dat deze werkt, gaat dit problemen geven in verband met het turbo verhaal (overdruk). De verdamper van de 240 staat al een aantal jaren stil en ligt reeds twee jaar op zolder dus dit is vragen om lekkage's. Wie weet dit?
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2