30 March 2008, 01:43
ik heb nu weer een nieuw plan voor de frontspeakers.
De deurbakken zijn zowieso crap van de 240, standaard. Dus waarom niet gewoon goed aanpakken.
Men neme:
- een paar planken MDF.
- een pot kunsthars
- handschoenen
- schroeven
- een kitspuit met arylaatkit
- foam om van binnen op te vullen voor de betere klank
- stof om de kunsthars op aan te smeren
- skai of stof om het uiteiindelijke geheel netjes af te werken
- een aantal blikjes / flesjes zodat je ook de cupholdervorm kan maken, dus alleen voor de maat
- eventueel een plek om de filter van het combosysteem te plaatsen.
Wat ik ga doen;
- ik zaag een plaat MDF zo dat ik er een deurbak van maak die dieper is waar ik ook flesjes of blikjes rechtop in kan zetten
- ik zaag ringen van MDF die ik voorraan in de kaartbak onderaan maak. Zodanig dat de speaker ietsje verdiept komt te zitten en dus nooit beschadigt als je met je voet ertegenaan instapt.
- het geheel overtrek ik met stof met een tacker
- daarna de polyester erop
- schuren
- met een tacker de stof aanbrengen
- klaar!
o, en de achterspeakers heb ik niet zo'n boodschap aan. Er komt een subwoofer achterin te liggen. Aangestuurd door een versterker.
De originele speakers laat ik gewoon zitten maar sluit ik af. ;D
De deurbakken zijn zowieso crap van de 240, standaard. Dus waarom niet gewoon goed aanpakken.
Men neme:
- een paar planken MDF.
- een pot kunsthars
- handschoenen
- schroeven
- een kitspuit met arylaatkit
- foam om van binnen op te vullen voor de betere klank
- stof om de kunsthars op aan te smeren
- skai of stof om het uiteiindelijke geheel netjes af te werken
- een aantal blikjes / flesjes zodat je ook de cupholdervorm kan maken, dus alleen voor de maat
- eventueel een plek om de filter van het combosysteem te plaatsen.
Wat ik ga doen;
- ik zaag een plaat MDF zo dat ik er een deurbak van maak die dieper is waar ik ook flesjes of blikjes rechtop in kan zetten
- ik zaag ringen van MDF die ik voorraan in de kaartbak onderaan maak. Zodanig dat de speaker ietsje verdiept komt te zitten en dus nooit beschadigt als je met je voet ertegenaan instapt.
- het geheel overtrek ik met stof met een tacker
- daarna de polyester erop
- schuren
- met een tacker de stof aanbrengen
- klaar!
o, en de achterspeakers heb ik niet zo'n boodschap aan. Er komt een subwoofer achterin te liggen. Aangestuurd door een versterker.
De originele speakers laat ik gewoon zitten maar sluit ik af. ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"