Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ik dacht: laat ik ook 'ns een keer gek doen.
Even een eerste indruk:

De carosserie is nog beter dan ik gehoopt had: perfecte achterschermranden en wielbakken,roestvrije onderkanten van de deuren, geen spatje roest rond de voorruit (wat echt zeldzaam is voor een 262).

De bodem heb ik nog niet helemaal van onder gezien maar het feit dat de randen van de bodem bij de aanhechting met de kokerbalken in prima staat zijn is al een erg goed teken.

Ik heb eigenlijk nog geen laswerk aan de auto kunnen ontdekken tot nu toe.

De roest waar de verkoper over sprak is slechts beperkt tot twee dingen: een onbeduidend plekje op de hoek van het achterraam en links wat blaasjes aan de onderkant van het dak bij het achterscherm.
Mogelijk dat daar een paar gaatjes in vallen wanneer ik het kaal schuur.
Dat is tot nu toe het enigste wat ik ontdekt heb.

De onderkant van het dak bij het rechterachterscherm is perfect.

Dit is eigenlijk de beste 262 (die niet overgespoten is geweest) die ik tot nu toe ben tegengekomen.

Het warme,droge Mediterane klimaat is duidelijk mild voor de carosserie van de auto geweest met dien verstande dat de zon wel zijn verwoestende werk op de buitenzijde gedaan heeft. Big Grin
De blanke lak is nl. op veel plekken van de auto weggebrand.
De verweerde lak deert me echter niet; bij een reeds overgespoten auto moet je ook maar afwachten wat er onder de nieuwe lak verscholen zit Sad

Het interieur is op sommige plekken wat hard en/of verkleurd door de zon.
Op een klein doorgesleten plekje in een van de opgestikte veterbanden na, zijn de zetels echter nergens gescheurd. Ziet er verder van binnen op z'n Frans uit ;D dus niet erg schoon en proper.

Er ligt een carburateurmotor in en daar ben ik erg blij mee i.v.m. nog in te bouwen lpg.
De motor loopt nog niet omdat de benzinepomp het laat afweten dus over de motor kan ik nog weinig zeggen.

Wat de opties betreft is er wel het een en ander te doen.Zo zag ik dat de aircopomp mogelijk ontbreekt en misschien dat de cruise-control ook niet compleet is (alhoewel ik eigenlijk niet weet uit welke componenten een cruise-control bestaat Wink)

Ik zal morgen wat foto's proberen te maken.
Een leek zal er waarschijnlijk niet door geimponeerd zijn vanwege de verweerde lak die de auto een wat sloperig aanzien geeft,maar een kenner van de 262 carosserie zal vrolijk worden van bijv. de conditie waarin de paravan verkeert.
Antwoord

Berichten in dit topic
Ik dacht: laat ik ook 'ns een keer gek doen. - door Dirk242 - 20 March 2008, 14:44
Ik dacht: laat ik ook 'ns een keer gek doen. - door Dirk242 - 21 March 2008, 22:12
Ik dacht: laat ik ook 'ns een keer gek doen. - door Dirk242 - 22 March 2008, 08:10
Ik dacht: laat ik ook 'ns een keer gek doen. - door jos245 - 23 March 2008, 00:09
Ik dacht: laat ik ook 'ns een keer gek doen. - door Jelmar - 23 March 2008, 18:21

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Photo Even voorstellen (Beter laat dan nooit). Kees Roskam 21 22.446 25 June 2018, 15:28
Laatste bericht: Kees Roskam
  Bestickering op de 245? Dat doen wij zo: dens245polar 4 3.476 8 September 2013, 13:10
Laatste bericht: dens245polar
  " Hoop werk gedaan" , voor mijn doen Sjaakie 8 5.864 8 June 2010, 10:19
Laatste bericht: frox
  Het zijn de kleine dingen die het doen: rechter buitenspiegel en zwart wieldopje ***t_blijft_behelpen*** 3 3.764 20 May 2010, 10:07
Laatste bericht: Arjan.
  doen?? sjemmie 4 3.068 10 June 2009, 22:11
Laatste bericht: Marc1970
  Alsof ik nog niet genoeg te doen had... nico_v 26 15.579 5 November 2007, 09:52
Laatste bericht: Walter S

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)