12 March 2008, 21:12
Weet niet veel van turbo's. De B21ET heeft een T3(aansluiting!?)
Maar als ik nu gewoon een goed koppel over een breed toerenbereik wil hebben is de T3 niet de meest optimale (keuze van koud huis daargelaten zoals hierboven beschreven). De T3 schiet er naar mijn mening ineens in en geeft de bekende zet in de rug hoewel het slechts 155 pk is.
Wat is een goede turbo om eerder te beginnen fluiten (lees in lager toerenbereik werkt) en lekker lang doortrekt? Nogmaals: Veel pk's is niet nodig. Mag wel iets meer. Maar ik zie het ook als uitdaging om het verbruik zeer laag te krijgen in de richting van getallen zoals bossie ergens met zijn 700-glt beschrijft.
Geeft een latere turbo van een V70R enige verbetering? Is dat iets van een TD04 en geeft dat weer een conflict met de uitlaat(-flens)
Maar als ik nu gewoon een goed koppel over een breed toerenbereik wil hebben is de T3 niet de meest optimale (keuze van koud huis daargelaten zoals hierboven beschreven). De T3 schiet er naar mijn mening ineens in en geeft de bekende zet in de rug hoewel het slechts 155 pk is.
Wat is een goede turbo om eerder te beginnen fluiten (lees in lager toerenbereik werkt) en lekker lang doortrekt? Nogmaals: Veel pk's is niet nodig. Mag wel iets meer. Maar ik zie het ook als uitdaging om het verbruik zeer laag te krijgen in de richting van getallen zoals bossie ergens met zijn 700-glt beschrijft.
Geeft een latere turbo van een V70R enige verbetering? Is dat iets van een TD04 en geeft dat weer een conflict met de uitlaat(-flens)
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..

