11 February 2008, 19:35
Krijg binnen enkele dagen een carterplugsensor voor de olietemp meter, kan ik kijken welke temperatuur de olie heeft.
Weten jullie toevallig bij welke temperatuur bij jullie de termostaat open gaat naar de oliekoeler? Kan het in dit geval zijn dat bij rustig normaal rijden (110 / 120 op de snelweg) de olie dus gewoon niet heet genoeg wordt om de koeler bij te schakelen!? In dat geval is er hier op dit punt bij ons waarschijnlijk niets aan de hand. Ik vraag dit extra, omdat ik anders bang ben dat de nieuwe turbo en rest van de motor wel heel snel gaat slijten en of er mogelijk een te lage oliedruk lees defecte, teveel versleten oliepomp is (deze heb ik voor het inbouwenwel helemaal gereinigd en bekeken. Zag er nog goed uit en geen speling etc).
Weten jullie toevallig bij welke temperatuur bij jullie de termostaat open gaat naar de oliekoeler? Kan het in dit geval zijn dat bij rustig normaal rijden (110 / 120 op de snelweg) de olie dus gewoon niet heet genoeg wordt om de koeler bij te schakelen!? In dat geval is er hier op dit punt bij ons waarschijnlijk niets aan de hand. Ik vraag dit extra, omdat ik anders bang ben dat de nieuwe turbo en rest van de motor wel heel snel gaat slijten en of er mogelijk een te lage oliedruk lees defecte, teveel versleten oliepomp is (deze heb ik voor het inbouwenwel helemaal gereinigd en bekeken. Zag er nog goed uit en geen speling etc).