10 February 2008, 21:48
Die thermostaatklep staat hier:http://www.evilution.co.uk/smartengine/o...ooler2.jpg
en ziet er voor 99 % hetzelfde uit.
Wanneer de thermostaat ( en dus de olie) te heet wordt,dan verschuift er een schuifje welke een poort vrijgeeft richting de oliekoeler.Een andere poort die buiten de koeler omgaat wordt dan afgesloten.
Bij mij (en vele andere )duurt het geruime tijd (10-20 km) voordat de naald los begint te komen van de olietemp.En dan wel snelweg km's.
Maar wordt nooit heter dan ong 80 graden .De oliekoeler is dan al aan het werk.
De waarde waarbij de thermostaat open gaat staat ingeslagen op het dekseltje van het thermostaathuis.
en ziet er voor 99 % hetzelfde uit.
Wanneer de thermostaat ( en dus de olie) te heet wordt,dan verschuift er een schuifje welke een poort vrijgeeft richting de oliekoeler.Een andere poort die buiten de koeler omgaat wordt dan afgesloten.
Bij mij (en vele andere )duurt het geruime tijd (10-20 km) voordat de naald los begint te komen van de olietemp.En dan wel snelweg km's.
Maar wordt nooit heter dan ong 80 graden .De oliekoeler is dan al aan het werk.
De waarde waarbij de thermostaat open gaat staat ingeslagen op het dekseltje van het thermostaathuis.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.