10 February 2008, 12:25
Citaat:dus eerst de kleppen gesteld.
de bougie's vervangen.
de bougie kabels vervangen.
de rotor + verdeelkap vervangen.
het benzinefilter vervangen.
tank afvullen
injectiesysteem reiniger in de tank.
De bougies, verdelerkap, kabels zijn allemaal nieuw. Het benzinefilter en de injectiereiniger hebben we nog niet vervangen, toegepast. De injectoren zijn, behalve de start injector, allemaal gecontroleerd bij bosch. Zij gaven aan dat de injectoren niet 100% waren, maar wel ruim binnen de gestelde norm functioneerden.
Jou verhaal heb ik al eerder gelezen. De beide pompen draaien in ons geval wel gewoon. Het enige is dat wij de brandstofdruk dus nog niet hebben en kunnen meten. Dit is dan ook iets waar ik zelf een beetje aan twijfel.
Over de valse lucht bij het inlaattraject kan ik in iedergeval zeggen dat de pakking van het inlaatspruitstuk geheel dicht is. We hebben eerder al met remmenreiniger bij lopende motor het geheel flink beneveld. Hier reageerde de motor in zijn geheel niet op, ook niet bij het turbohuis. Ook alle injectorrubbers etc. zijn allemaal vervangen. Eigenlijk alle pakkingen en rubbers van de motor ;D
Het valse lucht verhaal bij het inlaattraject, betreft dit ook de aansluiting van de K-jet verdeler op het kunstof filterhuis? Hiervoor hebben wij namelijk zelf een pakking geknipt, die volgens ons wel goed is, maar in dat geval weet je het misschien niet zeker.
Zoals hierboven dus ook al aangegeven het benzine filter is dus nog niet vervangen en de injectoren wel gecontroleerd, maar de brandstof dus nog niet voorzien van injectorreiniger.
Indien mogelijk is het wellicht toch een goed idee om eventueel in te gaan op jou aanbod. Ik weet niet of de getoonde drukmeter in het genoemde topic van jou is? Sowieso zal ik mijn vader aanraden ook het brandstoffilter etc. te laten vervangen, en injectorreiniger aan de tank toe te laten voegen.
Citaat:1. niet vervelend bedoelt, maar weet je zeker dat de ontsteking op orde is?
2. ik weet niet hoe het bij de 240 zit, maar er zijn thermostaten voor oliekoelers.
HTH
De ontsteking is door volvo zelf afgesteld. We hebben het nog niet gecontroleerd, maar we moeten nu ergens van uit gaan.

Een termostaat voor de oliekoeler? Ik heb hier zelf nog niets over gehoord bij dit model. Ook bij het demonteren en later weer aansluiten ben in niet zoiets tegengekomen.