8 February 2008, 23:53
Nu ik dit zo zie weet ik ook wat mn vader ooit liet inbouwen in zijn 244 toendertijd. Volgens mij is het enige verschil dat het ding wat mn vader samen met zijn collega en sleutelmaat monteerde gegoten was in plexiglas. Kan dat kloppen? Ik weet wel dat hetgeen mn vader liet monteren ook bedoeld was om de motor beter te laten lopen, en dat het voor korte duur ook dat effect had.... Op zaterdag werd het apparaatje gemonteerd, en zondag onderweg van Avenhorn naar Apeldoorn ging het al stuk. Mn vader reed op de snelweg toen de motor er mee stopte en heeft in afwachting van de ANWB de auto aan de kant gezet. De ANWB heeft het apparaat er tussenuit gehaald waarna we weer verder konden. Als ik de foto's van de kitjes zo eens bekijk denk ik dat het apparaatje wat mn vader in zijn Volvo had overhit is geraakt ofzo, want het kitje was gegoten in plexiglas, terwijl de kitjes op de foto's koelribben hebben. Ik weet natuurlijk niet 100% zeker dat het een velleman kit was, maar ik denk het bijna wel.