7 February 2008, 11:13
Eindelijk tijd gevonden om de Velleman eens aan te sluiten in de Amazone.
Setje met losse componenten in elkaar gesoldeerd; echt supersimpel, kan niet fout gaan.
Alles even in een mooi bakje gefrutseld en mooi onder de kap weggewerkt (foto's volgen nog) en starten maar.
Wat een verschil zeg !!!!!!!!
Echt onwaarschijnlijk.
Mijn Amazon met B20B, dubbele SU H6S carburateurs, op LPG met open K&N filters heeft nog nooit mooi gelopen of goed gestart.
(Bovenstaande Ama-configuratie staat er bekend om dat ze niet/nauwelijks zijn af te stellen, of mooi aan het lopen zijn te krijgen)
Voorheen was het ong 1 min. starten endat ging ong zo:
, jiee, jiee , jie, kuch, kuch. kuch, jieeee, (choke, gas, nog meer gas, choke los, ) plof........ plof, plofplofplofplof etc.
Hij liep zoals een Harley zou klinken als je daar diesel in gooit.
Nu hoef ik maar naar de sleutel te kijken, en lopen maar!
Als een zonnetje.
hangt veeel beter aan het gas (elke pedaalbeweging resulteert ook echt in een reactie van de motor; voorheen zat daar een "gat" in.
trekt soepel door, loopt formidabel, meer trekkracht over het hele toerengebied etc, etc.
Zowel op gas als op peut.
en dat voor â¬14,75
Echt een aanrader!
Solderen kan iedereen, als beginneling kostte het mij 1 uur, maar een gevorderder kost het 10 min., en aansluiten kun je ook met 2 vingers in de neus. (5 min werk)
Zolang als ik de Ama heb (8 jaar nu), heeft hij nog nooit zo gelopen.![[Afbeelding: e025.gif]](http://www.cheesebuerger.de/images/smilie/verschiedene/e025.gif)
Setje met losse componenten in elkaar gesoldeerd; echt supersimpel, kan niet fout gaan.
Alles even in een mooi bakje gefrutseld en mooi onder de kap weggewerkt (foto's volgen nog) en starten maar.
Wat een verschil zeg !!!!!!!!
Echt onwaarschijnlijk.
Mijn Amazon met B20B, dubbele SU H6S carburateurs, op LPG met open K&N filters heeft nog nooit mooi gelopen of goed gestart.
(Bovenstaande Ama-configuratie staat er bekend om dat ze niet/nauwelijks zijn af te stellen, of mooi aan het lopen zijn te krijgen)
Voorheen was het ong 1 min. starten endat ging ong zo:
, jiee, jiee , jie, kuch, kuch. kuch, jieeee, (choke, gas, nog meer gas, choke los, ) plof........ plof, plofplofplofplof etc.
Hij liep zoals een Harley zou klinken als je daar diesel in gooit.
Nu hoef ik maar naar de sleutel te kijken, en lopen maar!
Als een zonnetje.
hangt veeel beter aan het gas (elke pedaalbeweging resulteert ook echt in een reactie van de motor; voorheen zat daar een "gat" in.
trekt soepel door, loopt formidabel, meer trekkracht over het hele toerengebied etc, etc.
Zowel op gas als op peut.
en dat voor â¬14,75
Echt een aanrader!
Solderen kan iedereen, als beginneling kostte het mij 1 uur, maar een gevorderder kost het 10 min., en aansluiten kun je ook met 2 vingers in de neus. (5 min werk)
Zolang als ik de Ama heb (8 jaar nu), heeft hij nog nooit zo gelopen.
![[Afbeelding: e025.gif]](http://www.cheesebuerger.de/images/smilie/verschiedene/e025.gif)
![[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]](https://images.cdn.circlesix.co/image/uploads/posts/2016/06/84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif)