15 January 2008, 23:00
DopdeDouwer schreef:owja om weer even semi-ontopic te gaan... Bartju en Erik bedankt voor de reistips, zal binnenkort is een keer een lonelyplanen over scandinavie kopen. En wat mogelijke routes uitstippelen.
Geweldige boekjes, alleen meestal bedoeld voor de backpackers. Al heel veel aan gehad (reis middenamerica).
Zelf vond ik de LP van Zweden weinig interessant (Peru had daarentegen niet zonder gekund), of beter, ik daar niet).
Toch heel erg veel info over bussen, treinen, buget hotels die altijd fors duurder worden als ze extra aanloop krijgen omdat ze in LP staan.
Voor de reizen in minder exotische oorden vind ik vooral de Capitool gidsen erg goed, veel plaatjes, vooral dingen om te bekijken en zien en beleven, niet alleen afdingtips en busfrequenties.
En die gidsen bestaan ook voor Zweden, en Noorwegen, en veel meer Tot Nederland aan toe, zelfs Friesland, (N.-)Brabant, en Zuid-Limburg zijn leverbaar. Dus wel even beslissen of je een regio erg goed wilt bekijken, of vooral de echte toppers in een grote regio...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005