15 January 2008, 00:35
BartJu schreef:DopdeDouwer schreef:Even over vakanties in scandinavië, even afgezien van de zon, zijn er nog voordelen te bedenken ten opzicht van een bonnefooi vakantie in frankrijk.
In beide landen heb je tolwegen, is omzeilen hiervan in scandinavie ook mogelijk?
En zeker Zweden (en de rest daarboven) leent zich goed voor de bonnefooi vakanties.
Je mag er overal kamperen, geen camping nodig! En hoewel het sanitair dan wat primitief is, kun je makkelijk visplekken vinden die aan mooie meertjes liggen, parkeerplekken hebben, schuilhutten, vuurplaatsen inclusief houtvoorraad, en een houten huisje met harje in de deur en met wc-papier aanwezig! Vooral dat laatste, dat heb je niet op een Franse meer-sterrencamping (die hebben vaak meer sterallures dan wc-papier....). O ja, niet vergeten: het is meestal ook je prive camping, die je met niemand hoeft te delen!
En voor de niet kampeerders zijn er Stuga's in ovevloed (blokhutten, huisjes) vaak voor schappelijke prijs per nacht te huur, ook ideaal voor op de bonnefooi, zeker als het eens mocht regenen....
Mocht je meer willen zien: Meer foto's van die fietstrektocht in Zweeds Lapland
![[Afbeelding: IMG_1450.jpg]](http://jungerius.net/zweden04/dag10/images/IMG_1450.jpg)
Jammer genoeg heb ik geen Eland gespot, maar er zullen er wel meer in Lapland rondlopen dan in Smaland.
Mooie foto's, Bart. Zo'n fietsvakantie lijkt me ook nog wel eens wat. Jammer genoeg houdt mijn vrouw niet zo van kamperen.
Over goedkoop gesproken: we hebben een week in een keurig appartement op het platteland gezeten voor 220 euro. Vind dat maar eens in Frankrijk!
1980 GL Diesel (USA)