9 January 2008, 00:31
Klopt precies wat ticcie zegt.
Ik start ook altijd op LPG met mijn B20.
Ik heb nooit voordeel ontdekt van de LPG-choke. Als het echt heel koud en vochtig is heb ik zelfs het idee dat de LPG-choke averechtswerkt. Misschien is het mengsel dan niet goed verdampt/vloeibaar, of de verdamper bevriest misschien door het choken?
In de barre winter is de start (met dikke olie) en op LPG dan ook wat moeizamer. Dwz de startmotor moet wel een paar slagen maken, maar hij start wel in een keer. Bij de eerste de beste pruttel geef ik een drouw op het gaspedaal en hij slaat aan. Als het echt koud is, is de choke nodig als handgas zoals marc omschreef. Deze trek ik trouwens pas uit bij het loslaten van het gaspedaal.
Kun je mooi de motor warm laten draaien terwijl jij de ruitjes krabt en het binnen lekker warm wordt.
Owja, vertrouw nooit op de LED-indicatie van je LPG installatie. Maar op je dagteller, waarbij je dus goed moet opletten dat je elke tankbeurt op de knop drukt... Ik rij dus ook alleen op LPG, soms is een werken benzine systeem wel noodzakelijk.....
Kleppen zullen iets sneller slijten, maar of dat opweegt tegen een gaskop zul je zelf moeten afwegen.
Ik start ook altijd op LPG met mijn B20.
Ik heb nooit voordeel ontdekt van de LPG-choke. Als het echt heel koud en vochtig is heb ik zelfs het idee dat de LPG-choke averechtswerkt. Misschien is het mengsel dan niet goed verdampt/vloeibaar, of de verdamper bevriest misschien door het choken?
In de barre winter is de start (met dikke olie) en op LPG dan ook wat moeizamer. Dwz de startmotor moet wel een paar slagen maken, maar hij start wel in een keer. Bij de eerste de beste pruttel geef ik een drouw op het gaspedaal en hij slaat aan. Als het echt koud is, is de choke nodig als handgas zoals marc omschreef. Deze trek ik trouwens pas uit bij het loslaten van het gaspedaal.
Kun je mooi de motor warm laten draaien terwijl jij de ruitjes krabt en het binnen lekker warm wordt.
Owja, vertrouw nooit op de LED-indicatie van je LPG installatie. Maar op je dagteller, waarbij je dus goed moet opletten dat je elke tankbeurt op de knop drukt... Ik rij dus ook alleen op LPG, soms is een werken benzine systeem wel noodzakelijk.....
Kleppen zullen iets sneller slijten, maar of dat opweegt tegen een gaskop zul je zelf moeten afwegen.