8 January 2008, 23:03
Ik denk dat je met een carburateur een 99,99% bedrijfszekere LPG installatie kan bouwen, vergelijkbaar met je gasfornuis. Zekerder dan benzine (verzuipt nooit, raakt nooit verstopt, geen vlotters, pompjes, en geen benzinetankdop die je kan vergeten). Beter voor de motor om op LPG te starten (geen olieverdunning bij koude start), mijn verdampers zijn nog nooit bevroren.
Er is wel een feitelijke discussie te voeren over LPG maar daar komt altijd de factor geld bij kijken. Je kan je cilinderkop beschermen (flashlube, klepzetels) of gewoon oprijden en een 'nieuwe' zoeken (als je geluk hebt vind je een gaskop). Zelfde voor je carburateur.
Er is wel een feitelijke discussie te voeren over LPG maar daar komt altijd de factor geld bij kijken. Je kan je cilinderkop beschermen (flashlube, klepzetels) of gewoon oprijden en een 'nieuwe' zoeken (als je geluk hebt vind je een gaskop). Zelfde voor je carburateur.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969