22 December 2007, 16:05
Het is grappig dat jullie het hier nu over hebben. Bij onze b21et zit er op het luchtfilter inderdaad ook nog een tweede aansluiting voor de inlaatlucht. Deze zit volgens boekjes met een bekende aluminium ribbelslang aangesloten bij het inlaatspruitstuk. In ons geval zit er nu helemaal niets.
Van een andere turbo hebben wij een soort hitteschild gehaald met v vormige inkepingen voor de bougiekabels. Aan dit schild zit ook een rond gat, waar deze slang waarschijnlijk op wordt aangesloten. Het rare is echter dat wij er niet achterkomen hoe dit schild moet worden gemonteerd!? Wellicht dat iemand een foto heeft of afbeelding van de montage van het schiltje.
Aangezien het geheel redelijk verroest is hebben wij deze er liever ook niet op. Hierbij de vraag of het een probleem is dit schildje gewoon weg te laten. Kan dit ivm de bougiekabels en de stralingshitte van de turbo? Is het hiermee dan ook mogelijk de slang dus gewoon weg te laten? Mag het extra gat bij het luchtfilterhuis dan gewoon open blijven, of kan ik deze afdoppen met bijvoorbeeld een pvc dop?
Van een andere turbo hebben wij een soort hitteschild gehaald met v vormige inkepingen voor de bougiekabels. Aan dit schild zit ook een rond gat, waar deze slang waarschijnlijk op wordt aangesloten. Het rare is echter dat wij er niet achterkomen hoe dit schild moet worden gemonteerd!? Wellicht dat iemand een foto heeft of afbeelding van de montage van het schiltje.
Aangezien het geheel redelijk verroest is hebben wij deze er liever ook niet op. Hierbij de vraag of het een probleem is dit schildje gewoon weg te laten. Kan dit ivm de bougiekabels en de stralingshitte van de turbo? Is het hiermee dan ook mogelijk de slang dus gewoon weg te laten? Mag het extra gat bij het luchtfilterhuis dan gewoon open blijven, of kan ik deze afdoppen met bijvoorbeeld een pvc dop?

