22 December 2007, 04:04
De warme lucht slang is om je motor zsm op bedrijfstemp. te krijgen. Vooral een milieu-ding, want die 2km verder rijden merk je verder niets van. Tenzij je echt extreem koud woont, dan is het uiteraard beter voor je motor. Maar in NL kun je dit ding gerust weglaten.
Als het goed is zit er een klep die de warme luchttoevoer dicht zet als de motor een beetje op temp begint te komen. Deze kleppen blijven vaak hangen waardoor je altijd warme lucht 'kado' krijgt. Het voordeel van het weglaten is dat je turbo optimaal kan presteren, koude lucht bevat nu eenmaal meer zuurstof.
Gr
Als het goed is zit er een klep die de warme luchttoevoer dicht zet als de motor een beetje op temp begint te komen. Deze kleppen blijven vaak hangen waardoor je altijd warme lucht 'kado' krijgt. Het voordeel van het weglaten is dat je turbo optimaal kan presteren, koude lucht bevat nu eenmaal meer zuurstof.
Gr

Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter